סמוטריץ' על היעדר המשילות: להקים בתי משפט יחודיים לפשיעה הערבית

בכנס המשילות של ארגון 'השומר החדש' השתתף גם יושב ראש הציונות הדתית והגדיר את הפשיעה הלאומנית כ-'אירוע אסטרטגי' והציע להקים בתי משפט מיוחדים לפשעים לאומניים. בנוסף, תמך סמוטריץ' בהקמת המשמר הלאומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/22 13:19 כג באלול התשפב

סמוטריץ' על היעדר המשילות: להקים בתי משפט יחודיים לפשיעה הערבית
סמוטריץ', צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

היום נערך כנס מיוחד של תנועת 'השומר החדש' בנושא: משילות וביטחון אישי. אחד המשתתפים בכנס הוא יושב ראש מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. בריאיון שערך איתו יואל זילברמן פרש סמוטריץ את משנתו בנוגע לביטחון האישי ולבעיית המשילות והפשיעה הערבית.

"אנו מפחדים לקרוא לילד בשמו, בסוף הפשיעה בחברה הערבית היא לאומנית"

"קראתם לכנס משילות וביטחון אישי ואני הייתי קורא לכנס ציונות. אנו מפחדים לקרוא לילד בשמו, בסוף הפשיעה בחברה הערבית היא לאומנית" אמר סמוטריץ' והוסיף, "אנו מצייתים לחוקי המדינה לא כי אנו מפחדים מהמדינה כי זה אנו מכבדים את המדינה את החשיבות שלה ולכן יש לנו נורמות בסיסיות של ציות. כשיש אוכלוסייה שכופרת בסמכויות המדינה אז כשאין מצווה אין גם מְּצֻוֶּה. אנו חובטים במשטרה אבל אנו עושים לה עוול אי אפשר להפיל הכל על המשטרה".

אתה לא יכול להתמודד עם אוכלוסייה כזו בכללים של אוכלוסייה נורמטיבית

סמוטריץ' הוסיף "אנו גדלנו לתוך מדינה שאנו אוהבים ומכבדים את חוקיה. זה לא שם, אנו מנהלים קרב על הציונות, זה אתגר שאף מדינה דמוקרטית בעולם לא מתמודדת איתה. 20 אחוז אזרחים שהם מזדהים עם האויב. אתה לא יכול להתמודד עם אוכלוסייה כזו בכללים של אוכלוסייה נורמטיבית. ההקמה של משמר לאומי והמשטרה לא יספיקו. עד שלא נחזור לעצמנו תודעתית לא נצליח, זה קרב על הציונות. ההכרעה במישור הביטחוני ולא פחות במישור התודעתי מתחילה במישור שלנו. השאלה היא האם אנחנו ויתרנו על הציונות והפכנו לחברת מערבית שבעה והם מולנו בצומוד חזק מאד ולחימה בנו".

התפרעויות הערבים בכפר מנדא | ארכיון

ברגע שהערבים יבינו שאנו חזרנו לעצמנו אז הסוויץ' יהיה מידי המפתח למשילות וריבונות זה ערכים וציונות

יו"ר הציונות הדתית הוסיף על הדרכים למאבק בפשיעה הערבית וקרא להקים בית משפט מיוחד לפשיעה הערבית הלאומנית  "צריך אכיפה וענישה משמעותית נגד פשיעה חקלאית שזה אירוע אסטרטגי וצריך בתי משפט מיוחדים לפשיעה לאומנית וסל כלים שצריך להתמודד עם המרכיב הלאומני במגזר הערבי, וצריך גם להקים משמר לאומי, ברגע שהערבים יבינו שאנו חזרנו לעצמנו אז הסוויץ' יהיה מיידי המפתח למשילות וריבונות זה ערכים וציונות".

סמוטריץ: "מנהל מקרקעי ישראל שכח מה זה ציונות"

בהמשך הריאיון תקף סמוטריץ' את מנהל מקרקעי ישראל בהקשר של הקצעות הקרקעות: "בקצה בקצה כדי לשמור על החלקה של אבא צריך תודעה ואנו צריכים להחזיר את הערכים לכל המדינה. רמ"י שכח מה זה ציונות מה זה ערכים הפך לגורם נדל"ן והוא האויב הכי גדול של החקלאות. סמוטריץ' גם צידד בהקמת משמר לאומי: "ברגע שהערבים יבינו שאנו חזרנו לעצמנו אז הסוויץ' יהיה מיידי".

התפרעות ערבים באעבלין | ארכיון