גבי לסקי על פסילת שיקלי: הביא את זה על עצמו

חברת הכנסת ממרצ, אחת מיוזמות המהלך נגד ריצתו של עמיחי שיקלי במפלגת הליכוד, טוענת כי הוא האשם במצבו: "החוק הזה נועד כדי למנוע תרגילים מסריחים, הוא היה יכול למנוע את המצב הזה אם הוא היה פועל בהתאם לחוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/22 14:58 ד בתשרי התשפג

גבי לסקי על פסילת שיקלי: הביא את זה על עצמו
צילום: עמיאל ירחי

אחרי ששוריין בליכוד, מפלגת מרצ פנו ליו"ר ועדת הבחירות, יצחק עמית, בעתירה בבקשה לפסול את ריצתו של עמיחי שיקלי במפלגת הליכוד. אתמול (ד') יו"ר ועדת הבחירות המרכזית פסל את עמיחי שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד. בראיון לחדשות כיפה, טענה חבר הכנסת גבי לסקי, אחת מיוזמות המהלך נגד שיקלי, טענה כי הוא הביא את זה על עצמו.

"זו לא החלטה אם להיות שמחה כן או לא. בסך הכל החוק מאוד ברור, מי שפורש מסיעתו חייב להתפטר מהכנסת סמוך לפרישה כדי להתמודד בסיעה קיימת. מי שלא עמד בתנאי החוק לא יכול להתמודד. אנחנו באים לשמור על מנהל תקין, על החוק. החוק הזה הותקן כדי למנוע תרגילים מסריחים ולכן אנחנו צריכים לעמוד בהתאם לחוק. מי שהכשיל את שיקלי להתמודד זה כרגע הוא עצמו", אמרה לסקי.

 עמיחי שיקלי

עמיחי שיקלי צילום: Olivier Fitousi/Flash90

לסקי: פסילת בל"ד ופסילת שיקלי - שתי שאלות נפרדות לגמרי

על השאלה האם היא חוששת שההחלטה הזאת תידחה בעליון, השיבה חברת הכנסת ממרצ כי "לא יודעת. מדובר בהחלטה מאוד משפטית ומאוד ברורה. מה שאני חוששת שכל האנשים שמתנגדים להחלטה מסיתים נגד בית המשפט ויו"ר וועדת הבחירות. בניגוד לזה שההחלטה שהם היו בעדה בעניין פסילת השופט מזוז הם שמחו וצהלו, עכשיו הם מסיתים נגד בית המשפט וזו סכנה לדמוקרטיה".

על סוגיית פסילת בל"ד אמרה לסקי כי "זו שאלות נפרדות לגמרי, זה סעיף 6 וזה סעיף 7, אחד זו שאלה של פרשנות וראיות והשאלה השנייה האם משהו עבר על החוק כן או לא והוא לא התפטר. הוא היה יכול למנוע את המצב הזה אם הוא היה פועל בהתאם לחוק".

מרצ: נמשיך לשמור על טוהר הבחירות, הליכוד: נערער לעליון

על ההחלטה של יו"ר הוועדה, הגיב שיקלי ואמר כי "זאת החלטה הזויה ורדיקלית. הם אישרו לאנשים שתומכים בטרור להתמודד, אותי פוסלים?! השופט יצחק עמית הוא פוליטיקאי בגלימה, אף אחד לא יישב בשקט לנוכח העוול הזה".

מרצ אחרי הפריימריז

מרצ אחרי הפריימריז צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במרצ הגיבו בשמחה על ההחלטה של יו"ר וועדת הבחירות לפסול את עמיחי שיקלי: "הישג אדיר לעתירת מרצ וח"כ גבי לסקי - עמיחי שיקלי נפסל מהתמודדות ברשימת הליכוד. נמשיך לשמור על טוהר הבחירות ולהיות שומר הסף נגד השחיתות הפוליטית. ברכות לח"כ לסקי ולעו"ד אורי הברמן שהגישו את העתירה".