דרמה פוליטית: עמיחי שיקלי לא יוכל להתמודד ברשימת הליכוד

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית פסל את עמיחי שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד לאחר שמרצ הגישה עתירה בבקשה לפסול אותו | שיקלי: "החלטה הזויה ורדיקלית, השופט יצחק עמית הוא פוליטיקאי בגלימה, אף אחד לא יישב בשקט לנוכח העוול הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/22 20:28 ג בתשרי התשפג

דרמה פוליטית: עמיחי שיקלי לא יוכל להתמודד ברשימת הליכוד
עמיחי שיקלי, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אחרי ששוריין בליכוד, מפלגת מרצ וחברת הכנסת גבי לסקי פנו ליו"ר ועדת הבחירות, יצחק עמית, באמצעות עורך דינם אורי הברמן בעתירה ליו"ר ועדת הבחירות בבקשה לפסול את ריצתו של עמיחי שיקלי במפלגת הליכוד. בעתירה התבקש יו"ר הועדה לאכוף את החלטת ועדת הכנסת בדרך של פסילתו של מר שיקלי והסרתו מרשימת הליכוד לכנסת ה-25. הערב (ד') יו"ר ועדת הבחירות המרכזית פסל את עמיחי שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד.

על ההחלטה של יו"ר הוועדה, הגיב שיקלי ואמר כי "זאת החלטה הזויה ורדיקלית. הם אישרו לאנשים שתומכים בטרור להתמודד, אותי פוסלים?! השופט יצחק עמית הוא פוליטיקאי בגלימה, אף אחד לא יישב בשקט לנוכח העוול הזה".

נתניהו עם הליכודניקים החדשים

נתניהו עם הליכודניקים החדשים צילום: ללא

בעתירה נגדו נכתב: ״וזאת מכוח הוראות סעיף 6א' לחוק-יסוד: הכנסת, האוסר על חבר הכנסת שפרש מסיעתו ולא התפטר מכהונתו סמוך לפרישתו, להיכלל בבחירות לכנסת שלאחריה, ברשימת מועמדים שהגישה מפלגה שהייתה מיוצגת על ידי סיעה של הכנסת היוצאת״.

מרצ: נמשיך לשמור על טוהר הבחירות, הליכוד: נערער לעליון

במרצ הגיבו בשמחה: "הישג אדיר לעתירת מרצ וח"כ גבי לסקי - עמיחי שיקלי נפסל מהתמודדות ברשימת הליכוד. נמשיך לשמור על טוהר הבחירות ולהיות שומר הסף נגד השחיתות הפוליטית. ברכות לח"כ לסקי ולעו"ד אורי הברמן שהגישו את העתירה".

מרצ אחרי הפריימריז

מרצ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מפלגת הליכוד הגיבה להחלטה ואמרה: "רואים בהחלטה האבסורדית הזאת פגיעה חמורה בדמוקרטיה - נערער לעליון". חברת הכנסת גבי לסקי מסרה: "התיקון לחוק יסוד הכנסת נחקק כדי למנוע קניית שלטון בתמורה לשירון וטובות הנאה. המפלגה הביביסטית ממשיכה לפגוע בשלטון החוק ולזהם את המערכת השלטונית עם השיריונים שלהם".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' בתגובה לפסילתו של עמיחי שיקלי להתמודד בבחירות: 
"עמיחי שיקלי היה צדיק בסדום, היחיד ממפלגת ימינה שהיה נאמן לאורך כל הדרך למצביעים ולערכי הימין ובהחלטה אבסורדית נפסל. השופט עמית המשיך את המהלך המקומם שיזמו איילת שקד ובנט בהכרזה עליו כפורש. מאוד מקווה שהצדק ייעשה ושיקלי יוכל לרוץ ולהיות שותף בעז"ה בחזרת המחנה הלאומי לשלטון".