מינויו של רובינשטיין אושר: הרמטכ"ל הבא בדרך

הממשלה אישרה את מינויו של שופט בית המשפט העליון בדימוס למשרת יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים | לאחר פרסום ההודעה על אישור המינוי, גנץ הגיש בקשה לאישור מועמדות הרצי הלוי לרמטכ"ל ה-23

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/22 19:51 ג בתשרי התשפג

מינויו של רובינשטיין אושר: הרמטכ"ל הבא בדרך
אליקים רובינשטיין, צילום: דוברות הרשות השופטת של ישראל

שופטי בית המשפט העליון הורו בשבוע שעבר לבטל את ההחלטה על מינויו של השופט בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים לשמונה שנים. היום (ד') אישרה הממשלה אישרה, במשאל טלפוני, את מינויו של שופט בית המשפט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין, למשרת יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים. 

בעקבות כך, שר הביטחון בני גנץ העביר לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה, בקשה לאישור מועמדותו של סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. לבקשה צורפו המסמכים הנדרשים בהתאם להחלטת הממשלה. זאת לאחר שמינויו של השופט רובינשטיין ליו״ר הוועדה אושר בממשלה.

נוטל על עצמי את התפקיד על תקן מילואימניק במינוי זמני

לאחר שנודע כי הוא יחליף את המזוז, ציין רובינשטיין כי הוא נוטל את האחריות באופן זמני: "אמרתי למזכיר הממשלה 'אני נוטל על עצמי את התפקיד על תקן מילואימניק במינוי זמני, לצורך בחינת מינוי רמטכ"ל, ולא למינוי קבע'". שר הביטחון גנץ אמר בסיפוק: "מברך על הסכמתו של שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין לעמוד בראש הוועדה שתדון במינוי הרמטכ״ל. מדובר במשימה שיש לה חשיבות ביטחונית ולאומית ואני בטוח שכבוד השופט רובינשטיין יוביל את התהליך באופן הראוי". 

פורש. השופט מני מזוז

פורש. השופט מני מזוז צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת הפנים איילת שקד ציינה כי "אם לפיד וגדעון סער היו מקשיבים לי מלכתחילה, הפארסה של מינוי מזוז הייתה נחסכת. מאחלת בהצלחה לשופט אליקים רובינשטיין שיכהן באופן זמני כיו"ר הועדה למינוי בכירים לצורך אישור הרמטכ"ל".

נזכיר כי ארגון "לביא" הגיש את העתירה כנגד המינוי ומי שעמד בראש ההרכב, השופט נועם סולברג החליט, לאחר בחינת טענות הצדדים, להיעתר לעתירה ולבטל את המינוי. סולברג אמר אתמול כי "אף שבמישור העקרוני ישנה אפשרות להורות על מינוי קבוע גם בתקופת בחירות, יש לזכור כי נקודת המוצא בהקשר זה היא הימנעות ככל האפשר מעשיית מינויים, כאשר גם כשנוצר צורך ספציפי במינוי הכרחי יש להעדיף מינוי זמני על-פני מינוי קבוע. "אין מנוס מלהורות על ביטול החלטת הממשלה, המורה על מינויו של מזוז לשמש כיו"ר הוועדה, לתקופת כהונה מלאה בת שמונה שנים".