מכה ליועמ"שית: שופטי בג"צ פסלו פה אחד את המינוי של מני מזוז

שופטי בית המשפט העליון הורו לבטל פה אחד את ההחלטה על מינויו של מני מזוז ליושב ראש הוועדה למינוי בכירים לשמונה שנים | "אין מנוס מלהורות על ביטול החלטת הממשלה המורה על מינויו של מזוז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/22 18:21 כו באלול התשפב

מכה ליועמ"שית: שופטי בג"צ פסלו פה אחד את המינוי של מני מזוז
מני מזוז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מכה לגלי בהרב מיארה: שופטי בית המשפט העליון הורו לבטל את ההחלטה על מינויו של מני מזוז ליושב ראש הוועדה למינוי בכירים לשמונה שנים. כזכור, ארגון לביא הגיש את העתירה כנגד המינוי ומי שעמד בראש ההרכב הוא השופט נועם סולברג שלאחר בחינת טענות הצדדים החליט להיעתר לעתירה ולבטל את המינוי.

הכל בשביל רמטכ"ל

לדברי השופט סולברג, אף שבמישור העקרוני ישנה אפשרות להורות על מינוי קבוע גם בתקופת בחירות, יש לזכור כי נקודת המוצא בהקשר זה היא הימנעות ככל האפשר מעשיית מינויים, כאשר גם כשנוצר צורך ספציפי במינוי הכרחי יש להעדיף מינוי זמני על-פני מינוי קבוע. "אין מנוס מלהורות על ביטול החלטת הממשלה, המורה על מינויו של מזוז לשמש כיו"ר הוועדה, לתקופת כהונה מלאה בת 8 שנים".

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה. מכה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המינוי יצא לפועל בעקבות דרישת משרד הביטחון למנות רמטכ"ל חדש, ובעצם לאשר את מינויו של הרצי הלוי. במהלך הדיונים הציעו השופטים שהמינוי של מזוז יחול רק על אישורו של הלוי אך בהרב מיארה התנגדה.

"סוף סוף בית המשפט העליון מעביר מסר חד וברור"

ההחלטה הביאה למצעד ברכות של גורמי ימין, בהם ארגון לביא שהגיש את העתירה.  "מדינת ישראל עשתה היום צעד משמעותי לקראת מערכת משפטית שוויונית המחילה סטנדרטים זהים על כלל השחקנים הפוליטיים", נמסר מהארגון. עורך הדין יצחק בם, שייצג את לביא, הוסיף: "סוף סוף בית המשפט העליון מעביר מסר חד וברור. הדין הוא אותו דין לכולם והכללים שהשופט מזוז קבע לגבי מינויים בממשלת מעבר חלים גם על השופט מזוז עצמו".

השופט נעם סולברג

השופט נעם סולברג. החלטה אמיצה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90