בחירות 2022

שבוע לסגירת הרשימות: הנדל ושקד בפגישה מכרעת

שר התקשורת הביע את התנגדותו להקמת ממשלה צרה בראשות נתניהו. הוא צפוי להיפגש בקרוב עם שרת הפנים ולהכריע באשר לריצה משותפת בבחירות הקרובות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/22 15:51 יב באלול התשפב

שבוע לסגירת הרשימות: הנדל ושקד בפגישה מכרעת
שקד והנדל, צילום: אריאל זנדברג

מספר שבועות חלפו מאז ששרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל איחדו כוחות והקימו את מפלגת הרוח הציונית. בסקרים שהתפרסמו מאז הם עדיין לא עוברים את אחוז החסימה, זאת למרות שכבר הודיעו כי מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת, יקבל את המקום השלישי ברשימה. 

השניים צפויים לקיים פגישה מכרעת היום (ה')  ולקבוע האם אכן יתמודדו יחד בבחירות הקרובות לכנסת ה-25. מוקדם יותר דיווחנו כי שקד מנסה לפנות לקהל הדתי לאומי באמצעות חיבור עם ברודני שמזוהה עם המפד"ל, אבל הנדל חושש מחיבור כזה שיגרום לברודני להשלים לנתניהו את האצבע ה-61, כך על פי גורם ברוח הציונית. בראיון שהעניק היום לערוץ הכנסת, אמר הנדל, "לא ארוץ עם אף אחד שמתכוון להשלים 61 - אני מתנגד נחרצות להשלים 61 לנתניהו". 

גורם נוסף ברוח הציונית ששוחחנו איתו מצביע על בעיה מתמשכת: "זה אף פעם לא היה חלק בין שקד להנדל, בין היתר בשל סוגיית התמיכה בנתניהו שם שקד יותר קרובה לגוש הימין, וכשלא עוברים את אחוז החסימה מתחילים התככים". נציין כי במפלגה מכחישים את כל הפרסומים על פיצול בין הנדל לשקד. 

מפלגת המפד"ל הבית היהודי בתגובה לדברי יועז הנדל: "הציבור הדתי לאומי קץ במטיפים בשער אשר עומדים על הגדר ומדברים על ממשלת ימין אך לא פועלים דבר למענה. מאות אלפי אנשי הציבור הדתי לאומי ראויים למפלגה שתייצג את ערכיהם ואמונתם. מפלגת המפד"ל הבית היהודי היא היחידה שתייצג את ציבור זה".