אח של הרב עמיחי אליהו מחליף אותו בהנהגת איגוד רבני קהילות

לאחר שהצטרף למפלגת עוצמה יהודית, פורש הרב עמיחי אליהו מתפקידו כיושב ראש איגוד רבני קהילות | בחודשיים האחרונים הרב אריאל אליהו, אחיו, משמש כיושב ראש הארגון בפועל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/22 12:31 כה באב התשפב

אח של הרב עמיחי אליהו מחליף אותו בהנהגת איגוד רבני קהילות
הרב עמיחי אליהו בכנסת, צילום: דוד סיתהכל

המירוץ מתחמם, ואמש (א') חשפה מפלגת עוצמה יהודית את הנציג הרביעי שלה ברשימת המפלגה לכנסת, הרב עמיחי אליהו. הרב הוא מייסד ארגון רבני קהילות, נכדו של הרב הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל ובנו של הרב שמואל אליהו.

בפוסט ארוך בפייסבוק הוא נפרד מהרבנים ורבניות באיגוד, והודיע כי הרב אריאל אליהו, אחיו, מחליף אותו בתפקיד יושב הראש. "בחודשיים האחרונים, אחי היקר וחברי בנפש הרב אריאל אליהו משמש יושב ראש האיגוד בפועל, הרבנית יסכה רגב משמשת תקופה ארוכה יותר כמנכ"לית, אני יודע שאין טוב מהם לעשות במלאכת הקודש".

הרב עמיחי אליהו נפרד מרבני איגוד קהילות

בתחילת הפוסט הוא תיאר את הדרך שלו לכניסה לפוליטיקה. "לפני תשע שנים נדרשתי לשליחות של הקמת איגוד רבני קהילות בישראל, מתוך אמונה גדולה שאין מי שבונה את הרוח של הציבור יותר מכם רבני ורבניות הקהילה. הגיע הזמן להביא את הקול החשוב הזה גם להנהגה הפוליטית של עם ישראל".

על בחירתו במפלגת עוצמה יהודית כתב הרב אליהו: "אני מרגיש שלאיתמר בן גביר יש רצון ואמונה בחיבור לפריפריה למגזר החרדי, ולבעלי תשובה. וזה פתח לבשורה גדולה, כזו שמתאימה בדיוק לאופי שלנו, שלכם, רבני הקהילות. ראיתי אצל איתמר נכונות וחיבור לרעיון של אחדות רחבה במחנה האמוני בעם ישראל".

בסוף הפוסט הוא ביקש מחברי האיגוד להתפלל להצלחתו: "יצאתי לדרך זו מתוך ברכתו של אבא, ותפילה גדולה שאזכה לשרת את עם ישראל ברוח גדולה ובנקיות דעת. יותר מהכל אני מבקש מכם שתתפללו עלי, עמיחי בן טובה גיטל והרב שמואל אליהו שאזכה להיות שליח נאמן להביא בשורה של תורה וקשר לה' בעם ישראל".