הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את מיכאל בן ארי בגין הסתה לגזענות

הפרקליטות הודיעה לחבר הכנסת לשעבר כי נשקלת העמדה לדין בכיפוף לשימוע נגדו על הסתה לגזענות נגד ערבים | סמוטריץ': "תומכי הטרור יושבים בכנסת ומחרפים ומגדפים את מדינת ישראל ונגד בן ארי מתנהל ציד מכשפות שקרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/22 22:12 יג באב התשפב

הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את מיכאל בן ארי בגין הסתה לגזענות
מיכאל בן ארי, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

הפרקליטות הודיעה היום (ד') לחבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי כי על דעת פרקליט המדינה והיועצת המשפטית לממשלה, נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע בגין פרסומים שיטתיים, החוזרים ונשנים של דברי הסתה לגזענות נגד ערבים באשר הם.

על פי מכתב השימוע שנמסר לבן ארי במסירה אישית נכתב כי "במשך תקופה ממושכת של כשלוש שנים וחצי שתחילתן בסוף שנת 2017, בן ארי פרסם דברי הסתה לגזענות כלפי ערבים באשר הם, במעל לעשרים הזדמנויות שונות".

הפרקליטות: בן ארי אף הרבה להפציר בעוקביו להמשיך ולשתף 

"את דבריו המסיתים פרסם בן ארי בהיקף תפוצה נרחב מאוד, במסגרת נאום שנשא באירוע פומבי, תקשורתי ורב-משתתפים, במסגרת ראיון שנתן בכלי תקשורת מרכזי ובמסגרת חשבונות הפייסבוק והטוויטר הפופולריים שלו, להם היו מקושרים עשרות אלפי עוקבים ואשר בנוסף היו פתוחים ונגישים באינטרנט לעיני כל".

עוד נכתב כי "הפרסומים המסיתים, שבן ארי אף הרבה להפציר בעוקביו להמשיך ולשתף ובגינם נשקלת העמדתו לדין, זכו לחשיפה רבה, ובפועל היוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באופן פומבי. למרות שכמחזיק ומנהל חשבונות הפייסבוק והטוויטר שלט בן ארי באופן בלעדי בכלל תכניהם, והיה יכול למחוק את הפרסומים המסיתים, את התגובות התומכות הקיצוניות של העוקבים או לחסום עוקבים שהגיבו באופן קיצוני, הוא בחר שלא לעשות כן".

נושמים לרווחה. בן גביר ובן ארי

בן גביר ובן ארי צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

בן גביר: הפרקליטות מבקשת לסתום פיות ופתאום אבירי "חופש הביטוי" נעלמים ושותקים

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' הגיב על המכתב של הפרקליטות ואמר כי "ההתעמרות במיכאל בן ארי עברה כל גבול. מפסילתו לכנסת, דרך עינוי דין של 3.5 שנים, ועד ההחלטה הערב - בתזמון "מקרי" של ערב בחירות - להגיש נגדו כתב אישום מופרך ובררני הם 100% אירוע פוליטי. תומכי הטרור יושבים בכנסת ומחרפים ומגדפים את מדינת ישראל ונגד בן ארי מתנהל ציד מכשפות שקרי".

"אני מקווה שמיכאל ינהל משפט ראווה פומבי ויגן על צדקת דרכו ושמו הטוב ואין לי ספק שיזוכה במשפט ובציבור, אבל צביעות המערכת זועקת לשמים. עוד יום עצוב למערכת שלטון החוק בישראל. בעזרת השם ובעזרתכם, אנחנו נתקן", אמר סמוטריץ'.

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר מחה נגד הודעת הפרקליטות נגד חברו ואמר כי "הרדיפה האין סופית אחרי ד"ר מיכאל בן ארי, היא בלתי מתקבלת על הדעת. מעבר לעינוי הדין וההתנכלות, הסיפור כאן הוא של פרקליטות שמבקשת לסתום פיות ופתאום אבירי "חופש הביטוי" נעלמים ושותקים. בעזרת השם אנחנו נשנה ונילחם: למען הצדק ונגד סתימת הפיות והרדיפה הפוליטית".