‏היועצת המשפטית לממשלה מאשרת: ניתן למנות רמטכ"ל בזמן מערכת בחירות

לאחר שלפני כשבוע וחצי קיבלה לידיה את חוות הדעת של יועמ"ש משרד הביטחון, גלי בהרב מסרה לשר הביטחון: "בנסיבות העניין הקונקרטיות ולאחר שבחנה את מכלול נסיבות העניין הגיעה לכלל מסקנה כי קשיים אלה אינם עולים כדי מניעה משפטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/22 20:30 טו בתמוז התשפב

‏היועצת המשפטית לממשלה מאשרת: ניתן למנות רמטכ"ל בזמן מערכת בחירות
גלי בהרב מיארה, הכריעה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

סוגיית מינוי רמטכ"ל בזמן מערכת בחירות. לפני כשבועיים וחצי התקיימה פגישה בין שר הביטחון בני גנץ ובין והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. בפגישה סוכם כי משרד הביטחון יכין חוות דעת פרטנית, אשר תציג את עמדתו המקצועית של המשרד ביחס לחיוניות קיום הליך המינוי בתקופת בחירות. לפני כשבוע וחצי הועברה חוות הדעת לידי בהרב מיארה על ידי יועמ"ש מערכת הביטחון עו"ד איתי אופיר. הערב (ה') היועמ"ש הודיעה לשר הביטחון בני גנץ, כי חרף הקשיים במינוי המדובר בתקופת בחירות, אין מניעה משפטית להמשך ההליך. 

"בנסיבות העניין הקונקרטיות, ובפרט נוכח האמור בחוות הדעת המקצועיות-ביטחוניות הסודיות שהובאו בפניה, הנוגעות לאתגרים ביטחוניים ייחודיים חריגים העומדים כעת בפני צה"ל, ולאחר שבחנה את מכלול נסיבות העניין עם כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים בייעוץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות המדינה, הגיעה לכלל מסקנה כי קשיים אלה אינם עולים כדי מניעה משפטית", נכתב בנימוקיה של בהרב מיארה.

גנץ ברך על ההחלטה של בהרה מיארה וכינה אותה "אחראית". גנץ אמר" "למדינת ישראל יש כיום רמטכ"ל מצוין, ורא"ל אביב כוכבי ימשיך למלא את תפקידו ולהוביל את צה"ל באופן איכותי כפי שעשה עד היום. לצד זאת, למינוי רמטכ"ל במועד ובתהליך סדור, יש חשיבות גדולה מבחינת הרציפות הפיקודית של צה"ל וביטחון מדינת ישראל".

"אמשיך לקיים את התהליך באופן מסודר, ממלכתי ונקי מכל שיקול פוליטי, ותוך התייעצות עם כלל הגורמים הרלבנטיים. כל זאת מתוך ראייה רחבה של צורכי הביטחון והאתגרים בפניהם ניצבת מדינת ישראל".