הרצוג לביידן: "מאוחדים בקידומם של השלום ושל שיתופי הפעולה במזרח התיכון"

הנשיא האמריקאי הגיע יחד עם שיירתו הארוכה למשכן הנשיא שם התקבל על ידי ילדים רבים שנופפו לעברו בדגלי ישראל וארצות הברית. בספר האורחים כתב ביידן: "אנו מאוחדים בלב וברוח" | לאחר פגישת העבודה של השניים, הרצוג נשא דברים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/07/22 18:18 טו בתמוז התשפב

הרצוג לביידן: "מאוחדים בקידומם של השלום ושל שיתופי הפעולה במזרח התיכון"
הרצוג מעניק לביידן את עיטור הנשיא , צילום: אבישג שאר-ישוב

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל קיבלו את הנשיא ג'ו ביידן ברחבת הטקסים של בית הנשיא, יחד עם ילדים רבים שנופפו בדגלי ישראל וארצות הברית. משם נכנסו הנשיאים לאולם בית הנשיא, בו חתם ביידן על ספר האורחים. לאחר מכן נכנסו השניים לפגישת עבודה, ולאחריה נשאו הנשיאים הצהרות לתקשורת. בסיום הטקס החגיגי, העניק נשיא המדינה את עיטור הנשיא לביידן.

"כתבתי תודה רבה על הכל", אמר ביידן בחיוך במענה לשאלת אחד הכתבים. דבריו המלאים של ביידן כפי שכתב בספר האורחים בבית הנשיא: "בוז'י ידידי, תודה על כל מה שאתה ומשפחתך עשיתם למען העמקת הקשר האיתן בין שתי מדינותינו הגדולות. משורשינו האירים המשותפים לאהבתנו המשותפת לישראל, אנו מאוחדים בלב וברוח. מי ייתן וידידותנו תימשך ותמשיך לצמוח! זה הקטע האירי בכל הסיפור, כפי שסבי פינגן נהג לומר. אלוהים יברך אותך".

דברי נשיא ארצות הברית כפי שכתב בספר האורחים בבית הנשיא

דברי נשיא ארצות הברית בספר האורחים בבית הנשיא

הרצוג: "מסע השלום שלך כאן במזרח התיכון מגיע בשעה גורלית"

את הצהרתו לתקשורת, פתח הנשיא הרצוג ואמר כי ביידן הוא נשיא ארצות הברית החמישה-עשר שהוא ומשפחת זוכים לעבוד עמו. "הנשיא פרנקלין דלאנו רוזוולט היה הראשון. אני שמח מאד לקבל את פניך כאן בלב ירושלים. כפי שאמרתי אתמול, זהו ביקור בקרב משפחה וחברים ותיקים. אדוני הנשיא, מאז ומעולם היית ידיד נאמן של מדינת ישראל ושל העם היהודי באשר הוא. תמיכתך העקבית בשותפות בין ישראל לארצות הברית, תמיכה המתבטאת הן במילים והן במעשים, נותרה איתנה לאורך שנים רבות". 

"מסע השלום שלך כאן במזרח התיכון מגיע בשעה גורלית, בה הסדר העולמי עומד בפני אתגרים. השלכות מגפת הקורונה מתפשטות במקביל למלחמה הטרגית באוקראינה, בעוד הקיצוניות מקשה על הדיאלוג, ובעוד זמנו של כדור הארץ שלנו אוזל. אני מאמין כי שותפות ישראלית-אמריקנית חזקה ופעילה כמעט ומעולם לא הייתה כה חיונית עבור מדינותינו, עבור המזרח התיכון, ועבור יציבות עולמית וקיימות, שלום ושגשוג, דמוקרטיה וממלכתיות". 

"אנו יודעים כי ארצות הברית מחויבת לביטחונה של ישראל"

עוד אמר הרצוג כי מדינת הלאום החזקה והבטוחה של העם היהודי בארץ ישראל הינו חיובו לביטחונו ולעתידו של העם היהודי כולו. וכיום, אנו ניצבים מול הזדמנות, שהיא במידה רבה בזכות תמיכת הממשל שלך ולהסכמי אברהם, הזדמנות להביט צעד אחד קדימה. ביחד, ביכולתנו ליצור לא רק מזרח תיכון חדש אלא מזרח תיכון מתחדש: מערכת אזורית של שלום בר-קיימא". 

הנשיא אמר כי תחת הנהגותו של ביידן, "אנו יכולים להמשיך ולהפוך את אזורנו ממוקד של חיכוכים עולמיים למקור של יציבות עולמית ושל קידמה. ביכולתו של המזרח התיכון יכול להתפתח למקום מפגש לחדשנות בתחום האקלים ומחקר רפואי משותף, של אנרגיה נקיה ושל מפגשים של שלום בין דתות ועמים. זוהי בברכה שתביא עמך בפגישותיך בריאד בימים הקרובים. ובדיוק כפי שאנו מאוחדים בקידומם של השלום ושל שיתופי הפעולה במזרח התיכון, כך אנו מאוחדים בהתנגדותנו לטרור של איראן ולחתירתה לעבר התחמשות גרעינית — האיום הגדול ביותר לאזורנו ואולי אפילו לעולם כולו. אנו יודעים כי ארצות הברית מחויבת לביטחונה של ישראל, כפי ששבת להדגיש במהלך ביקור זה. מחויבות זו הודגשה היטב ב'הצהרת ירושלים' המשותפת והחשובה, עליה אתה וראש הממשלה יאיר לפיד סיכמתם היום, אשר מהדהדת את מחויבותך האיתנה ובלתי ניתנת לערעור לביטחונה ולשלומה של ישראל. אני מוקיר את העמדה המוסרית הברורה לעיל של ממשלך נגד האנטישמיות ונגד הדה-לגיטימציה של מדינת ישראל–בכל גווניהם–ברחבי העולם. תודה שתמיד עמדת לצידנו. 

הרצוג חשף כי בפגישתם הפרטית שנערכה דקות קודם לכן, הוא מסר לביידן מסמך שנמצא בארכיון הלאומי: "הפרוטוקול מפגישתך עם ראש ממשלת ישראל דאז גולדה מאיר בישראל, לפני כמעט יובל שנים, עליה אתה נוהג לספר באהדה. מעניינת במיוחד ההערה של הדיפלומט הישראלי שסיכם את הפגישה, וחתם את הפרוטוקול כדלקמן: "הסנאטור היה מלא הערכה והערצה לראש הממשלה, והוא חזר ואמר שבא ללמוד, אך מאידך נסחף בעת דיבורו להתלהבות ולהתבטאויות המשקפות את גילו ו'ניסיונו' המדיני".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן