במהלך הביקור בצ'כיה: הנשיא הרצוג אמר קדיש בבית הכנסת העתיק ביותר באירופה

נשיא המדינה מבקר בצ'כיה בהזמנת הנשיא מילוש זמאן ונפגש עם הקהילה היהודית בפראג. הנשיא פקד את קברו של המהר"ל, שם הניח פתק בו נכתב: "ה' עוז לעמו ייתן, ה' יברך את עמו בשלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/22 13:48 יב בתמוז התשפב

במהלך הביקור בצ'כיה: הנשיא הרצוג אמר קדיש בבית הכנסת העתיק ביותר באירופה
צילום: חיים צח/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ערך היום (ב') ביקור ממלכתי בן יום בצ'כיה, בהזמנת נשיא צ'כיה מילוש זמאן. את תחילת ביקורו, הקדיש הרצוג ליהדות פראג, הקהילה היהודית הגדולה בצ'כיה ובין הקהילות היהודיות הגדולות והעתיקות ביותר באירופה.

הנשיא ביקר ברובע היהודי שבפראג, יוספוב, ובבית הכנסת "אלט-נוי שול", בית הכנסת העתיק ביותר באירופה שעדיין פעיל. כמו כן, פגש את נציגי הקהילה היהודית המתגוררים בעיר. זו לא הפעם הראשונה בה נשיא המדינה מבקר בבית הכנסת המפורסם, אשר שימש את יהודי פראג משנת 1207. לפני למעלה מ-30 שנה, התלווה הנשיא להוריו, חיים ואורה הרצוג, לקבלת שבת חגיגית בבית הכנסת. והיום, קרא נשיא המדינה קדיש על אמו, שנפטרה בינואר האחרון, באותו בית הכנסת ממש. 

צילום: חיים צח/ לע״מ

בבית הקברות היהודי העתיק, שנחנך במחצית הראשונה של המאה ה-15, נמצא קברו של המהר״ל מפראג, רבי יהודה ליווא בן בצלאל זצ״ל, ששימש כרבה הראשי של פראג. המהר״ל היה פוסק הלכה, מקובל, הוגה דעות ומגדולי ישראל הבולטים בתחילת העת החדשה. 

הנשיא פקד את קברו של המהר"ל, אשר הוציא ספרים רבים המקיפים את משנתו ההלכתית, ושעל מעשיו למען יהודי פראג סופרו אגדות רבות, העוברות מדור לדור. הנשיא הניח פתק על קברו - בו כתב את הפסוק מספר תהילים: "ה' עוז לעמו ייתן, ה׳ יברך את עמו בשלום".

צילום: חיים צח/ לע״מ