הכי קרוב לנשיא: אחרי הפיצוץ, מחוות הפיוס של לפיד לבנט

לקראת נחיתת ביידן: אחרי הדיווחים על מתיחות בין ראש הממשלה המכהן לראש הממשלה החליפי, ניסיון לשינוי אחרון בפרוטוקול על מנת לאפשר לבנט להיות לצד הרצוג ולפיד בקבלת הפנים | גורמים המעורבים בביקור מתחו ביקורת על לפיד

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 13/07/22 10:52 יד בתמוז התשפב

הכי קרוב לנשיא: אחרי הפיצוץ, מחוות הפיוס של לפיד לבנט
בנט ולפיד נפרדים, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

מחוות פיוס. ברקע המתיחות בין בנט ללפיד, לשכת ראש הממשלה המכהן ביקשה לשנות את הפרוטוקול הרשמי של ביקור ביידן בכדי לאפשר לבנט להיות יחד עם הנשיא וראש הממשלה סמוך למדרגות המטוס עם נחיתת הנשיא. כזכור, במערכת היחסים בין השניים כבר התגלו חוסר הסכמות.

על השטיח האדום

לפי הדיווח של מיכאל שמש, גורמים המעורבים בביקור מתחו על כך ביקורת ולמרות זאת בלשכת לפיד התעקשו על כך שבנט יהיה נוכח במעמד על השטיח האדום. בנט, שמכהן עתה כראש הממשלה החליפי ומחזיק תיק איראן, החרים את ישיבת הממשלה ביום ראשון האחרון, זאת במחאה על הפרסומים שיצאו נגדו מטעם הלשכה של לפיד ואולי זהו ניסיון לפיוס מצד לפיד.

עוד לא שבועיים חלפו מאז נכנס יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה, זאת במסגרת הסכם הרוטציה בינו לבין נפתלי בנט והקדמת הבחירות לכנסת ה-25 לחודש נובמבר הקרוב. "אני רוצה להודות לך על החברות, אני מאוד אוהב אותך", כך אמר לפיד לבנט במהלך ההודעה המשותפת של השניים על פיזור הכנסת.

כזכור, בתחילת החודש פורסם כי בנט התכוון לבקש מוועדת הכספים של הכנסת לשנות את המדדים כך שיאפשרו לו לקבל הטבות מסוימות, אולם לפיד בלם את המהלך. זאת ועוד, לאחרונה פנתה שרת הפנים שקד לבנט ודרשה ממנו להשתמש בזכות הווטו על מנת לבטל את המינוי של יוסי ביילין ליו"ר רשות הטבע והגנים, ובנט נענה לבקשה.