"אסור לנו אף פעם לשכוח": ביידן ביקר ביד ושם

הנשיא האמריקאי הגיע לביקור רשמי במוזיאון להנצחת השואה בבירה, והשתתף בטקס באוהל יזכור בנוכחות נשיא המדינה הרצוג, ראש הממשלה לפיד והרב ישראל מאיר לאו | פגישה מרגשת עם ניצולות השואה | כל הכבישים נפתחו לתנועה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/07/22 18:03 יד בתמוז התשפב

"אסור לנו אף פעם לשכוח": ביידן ביקר ביד ושם
ביידן ביד ושם, צילום: צילומסך

ביידן בישראל: כביש מספר 1 נפתח מחדש לתנועת כלי רכב באופן מלא והתנועה שבה לסדרה, זאת לאחר שהשיירה הנשיאותית המונה עשרות כלי רכב הגיעה לירושלים. כביש מספר 6 והכבישים הבינעירוניים שהיו חסומים נפתחו אף הם לתנועת כלי רכב במקטעים שהיו סגורים. 

אל הטקס באוהל יזכור ביד ושם הגיעו ראש הממשלה יאיר לפיד, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ניצול השואה הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, שר הביטחון בני גנץ, יו"ר הנהלת יד ושם דני דיין, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, והשגרירה של ארה"ב למאבק באנטישמיות פרופ' דבורה ליפשטדט. ביידן נפגש עם ניצולות השואה גיטה (ג'יזל) סיקוביץ, בת 95, ורינה קווינט, בת ה-86 וחתם בספר האורחים של יד ושם.  

ביידן ביד ושם

ביידן ביד ושם צילום: חיים צח/ לע״מ

"כבוד גדול לחזור בחזרה לבית הרגשי שלי. אסור לנו אף פעם לשכוח כי שנאה מעולם לא מובסת אלא רק מסתתרת. עלינו ללמד כל דור ודור שזה יכול לקרות שוב. אלא אם נזכור. זה מה שאני מלמד את ילדיי ונכדי. לעולם לא נשכח", כך חתם בספר. 

צילום: קובי גדעון /לע"מ