בליכוד מחכים? ניצחון לשיקלי בבית המשפט

בית המשפט לא אפשר לכנסת לשנות את הפרוטוקולים וחבר הכנסת לשעבר יורשה להתמודד בכל מסגרת פוליטית שיבחר לקראת הבחירות הקרובות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/22 15:38 טו בתמוז התשפב

בליכוד מחכים? ניצחון לשיקלי בבית המשפט
עמיחי שיקלי, צילום: ועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

ניצחון לעמיחי שיקלי: לאחר שבתחילת השבוע דווח כי הכנסת מבקשת לשנות את הפרוטוקול כך שיקל על ועדת הבחירות לפסול את מועמדותו של חבר הכנסת לשעבר אם ישוריין בליכוד, בית המשפט המחוזי בירושלים סירב היום (ד') לבקשת הכנסת. 

בית המשפט לא יאפשר לכנסת לשנות את פרוטוקול הדיון בעניין פרישתו של שיקלי, כלומר, הוא יוכל להתמודד בכל מסגרת פוליטית שיבחר, והכנסת לא תוכל להתנגד לכך באמצעות טיעונים בוועדת הבחירות המרכזית. 

עוד עולה מהדיווח, כי גורמים שהיו בדיון טענו שהדברים לא נאמרו כפי שטוענים בכנסת. כזכור, לאחר שהגיש ערעור על הפרשתו מסיעת ימינה במטרה להצר את צעדיו ולמנוע ממנו לחבור לרשימה קיימת לקראת הבחירות, הסכים שיקלי בתחילת השבוע להצעת הפשרה, לפיה הוא ימשוך את הערעור, יתפטר מהכנסת ויורשה לרוץ בבחירות הקרובות ברשימה עצמאית או קיימת. 

על פי שני סקרים שפורסמו ביום ראשון האחרון, של כאן 11 וחדשות 12, שרת הפנים איילת שקד בראשות ימינה לא עוברת את אחוז החסימה. בסקר המנדטים של מכון מדגם שפורסם בחדשות 12, נבחנה האפשרות כי השר הנדל יצטרף למפלגת ימינה בראשות שקד. אולם, גם זה לא יעזור למפלגה שבבחירות האחרונות זכתה לשבעה מנדטים. לו הבחירות היו נערכות היום, ימינה מקבלת רק 1.8% מקולות המצביעים ונשארת מתחת לאחוז החסימה. לו הנדל יצטרף אליה, המפלגה תגיע ל-2.8% מסך קולות הבוחרים, מספר שעדיין לא עובר את אחוז החסימה.