ביידן נפגש עם לפיד: "דיברנו על האיום האיראני"

הנשיא האמריקאי ממשיך בביקורו הרשמי בישראל ונפגש עם ראש הממשלה הטרי. השניים צפויים לחתום על הצהרת ירושלים | בהמשך יתקבל בבית הנשיא | אלו הרחובות שיחסמו להולכי הרגל

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/07/22 11:34 טו בתמוז התשפב

ביידן נפגש עם לפיד: "דיברנו על האיום האיראני"
ביידן ולפיד, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

שבועות ארוכים התכוננו בישראל לביקורו הרשמי הראשון של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בטקס רשמי, אם כי מצומצם מפאת החום הכבד, הוא התקבל בנמל התעופה בן גוריון בידי בכירי המדינה הישראלים וצעד על השטיח האדום לצלילי שירה של נעמי שמר "מחר". "זהו ביקורי העשירי וכל הזדמנות כזו היא ברכה", אמר ביידן. 

הבוקר (ה') קם הנשיא לעוד יום עמוס שהחל בשעה 11:15 בפגישה בארבע עיניים עם ראש הממשלה הטרי יאיר לפיד במלון וולדורף אסטוריה, ובהמשך תיערך גם פגישה מורחבת עם הצוותים. לאחר מכן תחל בשעה 12:30 שיחת זום עם מנהיגי הודו, איחוד האמירויות וישראל. בסיום הפגישה, 13:30, תשודר מסיבת עיתונאים של ביידן עם לפיד. בשעה 17:30, הרצוג יערוך קבלת פנים לביידן בבית הנשיא, ובשעה 19:50 ביידן ישתתף בטקס פתיחת משחקי המכביה באצטדיון טדי.

"אני רוצה להודות לראש הממשלה לפיד על חברותנו ארוכת שנים, ועל ההזדמנויות שניצבות בפנינו", מסר הנשיא ביידן לתקשורת בסיום הפגישה. "שוחחנו, אני דיברתי על איך שאני רואה את פני הדברים מבחינת ההשתלבות של ישראל באזור, וההשתלבות של המזרח התיכון. אנחנו שוחחנו גם על העובדה שיש לפנינו יום מלא, כולל הפסגה עם הודו ועם איחוד האמירויות". "אנו מנסים לבנות קואליציה מתונה יותר שכולנו זקוקים לה", סיפר לפיד, "דיברנו גם על האיום האיראני וזאת על מנת להבטיח שלא תהיה איראן גרעינית. זה חשוב לא רק לישראל אלא לעולם כולו".

שני המנהיגים דנו באריכות בחשיבות פורום הנגב והצורך בקידום שיתופי פעולה אזוריים, וכן הנחו את הדרג המקצועי להשלים את תהליך הפטור מוויזה בהקדם. מהצד הישראלי השתתפו בפגישה, ראש הסגל דני וסלי, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי ד"ר איל חולתא, מזכיר הממשלה שלום שלמה, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, המזכיר הצבאי אלוף אבי גיל, היועץ המדיני יאיר זיוון, סגנית ר' המל"ל אביבית בר-אילן, ושגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג. 

להלן רשימת הרחובות שתיאסר בהם תנועת הולכי רגל בעת תנועת שיירת נשיא ארה"ב:

החל משעות אחר הצהריים תיאסר תנועת הולכי רגל באופן נקודתי ברחובות- המלך דוד, פלומר, ז'בוטינסקי עד הארי, הרצוג, הנשיא, שופן ורחוב מרכוס. 

בשעות הערב, תיאסר תנועת הולכי רגל ברחובות- המלך דוד, פלומר, קר היסוד, כיכר פריז, רחוב עזה עד צומת ניות ורחוב דוד איילון.

לכל אורך ימי הביקור תיאסר תנועת הולכי רגל ברחוב דוד המלך בקטע הסמוך למלון דוד המלך.

משטרת ישראל תוסיף ותעדכן במהלך הביקור אודות החסימות והשינויים הצפויים בהסדרי התנועה.