פילה בקר וסלט חסה: ארוחת הצהריים של ביידן במלון היוקרתי

הנשיא האמריקאי יגיע בקרוב לירושלים ובמלון וולדורף אסטוריה נערכים בקפדנות עם עמדות הטענה לעיתונאים לטלפונים הניידים ותליית דגלים | סוגי המנות שיוגשו לנשיא ישקפו את המטבח הישראלי | צפו בתמונות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/07/22 19:55 יג בתמוז התשפב

פילה בקר וסלט חסה: ארוחת הצהריים של ביידן במלון היוקרתי
השף איציק מזרחי במלון וולדורף אסטוריה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן צפוי לנחות בישראל מחר (ד') לביקור ראשון בתפקידו הרשמי. מלון וולדורף אסטוריה בירושלים נערך לקראת ביידן, שיתארח במקום מיום חמישי הקרוב מהבוקר ועד לשעות אחר הצהריים. על מנת לשמור על שגרה, הוקמו שני צוותים נפרדים, שאחד מהם מטפל רק בביקור הנשיא. 

במלון וולדורף אסטוריה נערכים כבר שבועות ארוכים לקראת הביקור בהכנות קפדניות עד לפרטים הקטנים ביותר, ואפילו המפות המיוחדות שישתמשו בהן עברו גיהוץ מיוחד. דגלי ארצות הברית נתלו בחזית המלון ובחדרי הישיבות ובשטחים הציבוריים הוצבו דגלי אמריקה וישראל. במלון מציינים כי הפעם לא התקבלו הנחיות מיוחדות לגבי סוג האוכל לנשיא ולפמליה ולכן השף הראשי של המלון, שף איציק מזרחי ברק, הציג אלטרנטיבות של סוגי מנות שיוגשו לנשיא שישקפו את המטבח הישראלי העכשווי עם דגשים על שימוש בשמן זית, ירקות טריים, טחינה, בורגול עריסה ועוד.

ההכנות במלון וולדורף אסטוריה בירושלים

ההכנות במלון וולדורף אסטוריה בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האפשרויות של ביידן לארוחת צהריים במלון 

בין המנות האופציונליות לארוחת הצהריים לנשיא ישנם מבחר דגי ים טריים שיבחרו לפי בקשתו והצוות, עופיונים או פילה בקר ולצידם סלט עלי חסה פריכים עם מלפפון, עגבניות שרי וינגרט תפוזים, ירקות מאודים ועוד. במהלך היום יוגשו לפמליה ולמאות אנשי התקשורת המלווים אותו מבחר פירות טריים, ירקות טריים וסלטים שונים, מבחר מאפים, מאפה פילו עם עלי תרד וגבינת פטה, מבחר מיצים טבעיים, שייקים של פירות ועוד.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אם ביידן ירצה להתרענן לקראת פגישתו בבית הנשיא הרצוג, הוא יוכל לעשות זאת בסוויטה הנשיאותית המשתרעת על פני 200 מ"ר, כולל מרפסת לאורכו של מפלס אחד וממוקמת בקומה הגבוהה ביותר במלון. בסוויטה מערכת ישיבה מלכותית ל- 10 סועדים, סלון מרווח, פינת עבודה נרחבת, חדר שינה רחב, חדר ארונות גדול וחדר אמבטיה מאובזר הכולל ג'קוזי, מקלחת מסאז', סאונה יבשה, מטבח ובר משקאות אלכוהולי מלא ועשיר. כמו כן, הוכשר מתחם תקשורת ובו אף הוכנו 60 עמדות הטענה לעיתונאים לטלפונים הניידים. 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צילום: טל מרום