אחרי היירוטים נסראללה מאיים: "יש לנו יכולת לשלוח מל"טים חמושים"

מזכ"ל ארגון הטרור השיעי בלבנון התייחס ליירוטים של מערכות צה"ל נגד כלי הטיס ששיגר לעבר אסדת כריש ואומר, "ממליץ לגנץ ללמוד מהניסיון של מלחמת לבנון השנייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/22 22:54 יד בתמוז התשפב

אחרי היירוטים נסראללה מאיים: "יש לנו יכולת לשלוח מל"טים חמושים"
נסראללה, צילום: צילום מסך מתוך "נאום השיעולים"

בתחילת החודש יירטו מערכות צה"ל שלושה כלי טיס בלתי מאוישים עוינים, שהתקרבו מכיוון לבנון לעבר המרחב האווירי במים הכלכליים של ישראל. המל"טים זוהו על ידי מערכות הגילוי ונעקבו לכל אורך טיסתם על ידי יחידת הבקרה האוויריות. המל"טים זוהו בשלב מוקדם ויורטו בנקודה המבצעית המתאימה ביותר.

על רקע ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל, נאם היום (ד') מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה והבהיר כי שיגורים נוספים בהחלט עומדים על הפרק. "יש לנו יכולת לשלוח מל"טים חמושים, בגדלים שונים ובמספרים רבים. המסר של המל"טים אומר שאנחנו רציניים והוא הגיע לישראל".

שר הביטחון בני גנץ הבהיר לאחר היירוטים כי "ישראל מפקחת על כל הנעשה בסביבתה, ותגיב בעוצמה מול מי שינסה לפגוע באזרחיה ובתשתיותיה", ועל כך אמר נסראללה, "כל הישראלים יודעים שדברי בני גנץ על כניסה ללבנון ריקים מתוכן. אני ממליץ לגנץ ללמוד מהניסיון של מלחמת לבנון השנייה בימיה האחרונים, כשהחליטו להיכנס לבינת ג'ביל".

על ביקורו של הנשיא האמריקאי, לגלג מזכ"ל חיזבאללה כי "אמריקה היום שונה מאמריקה של 2003 ו-2006. הנשיא הזקן שלה מדמה את אמריקה שנכנסה לשלב הזקנה". עוד הוסיף, "מה שהביא את ביידן לאזור הוא שני דברים, לקדם את ישראל ולשכנע את מדינות המפרץ לייצא נפט וגז", לדבריו, "לביידן אין שום דבר להציע לעם הפלשתיני".