ביידן בישראל | "כמוצא אחרון נפעל בכוח כדי למנוע איראן גרעינית"

הנשיא האמריקאי הגיע לארץ לביקור ראשון בתפקידו הרשמי ובראיון הוא מסביר על כוונתו להגיע ליציבות בין מדינות המזרח התיכון ועל הסכם הגרעין עם איראן. מוקדם יותר היום אמר: "פתרון שתי המדינות הוא הטוב ביותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/22 21:22 יד בתמוז התשפב

ביידן בישראל | "כמוצא אחרון נפעל בכוח כדי למנוע איראן גרעינית"
ביידן בטקס בנתב"ג, צילום: Sraya Diamant/Flash90

שבועות ארוכים התכוננו בישראל לביקורו הרשמי הראשון של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בטקס רשמי, אם כי מצומצם מפאת החום הכבד, הוא התקבל בנמל התעופה בן גוריון בידי בכירי המדינה הישראלים וצעד על השטיח האדום לצלילי שירה של נעמי שמר "מחר". "זהו ביקורי העשירי וכל הזדמנות כזו היא ברכה", אמר ביידן. 

מגישת המהדורה המרכזית של חדשות 12, יונית לוי, ראיינה אותו בבית הלבן בוושינגטון עוד בטרם המריא לישראל, והשניים שוחחו על הגרעין האיראני ונרמול היחסים בין המדינות השונות במזרח התיכון. "הדבר היחיד שגרוע מאיראן היום זה איראן עם נשק גרעיני, הנשיא הקודם טעה כשעזב את ההסכם", הסביר והבטיח כי בכוונתו לשמור על מעמד משמרות המהפכה של הרפובליקה האסלאמית ברשימה השחורה של ארגוני הטרור, "כמוצא אחרון - כן, נפעל בכוח כדי למנוע איראן גרעינית". 

(ביידן בטקס הרשמי ביד ושם) 

ביום שישי צפוי ביידן לעזוב את ישראל ולהגיע למדינות נוספות במזרח התיכון, ועל כך אמר בראיון: "יציבות באזור היא אינטרס חשוב מאוד של ארה"ב. לישראל יש אינטרס מובהק, וגם לארה"ב, לדעתי, לדאוג שישראל תשתלב באזור ותתקבל כשווה".