מתיחות פנימית חסן נסראללה מתגונן ומזהיר: "יש לנו מעל 100,000 לוחמים מאומנים"

מזכ"ל ארגון הטרור מבהיר בנאום ראשון מאז הרג המפגינים השיעים כי אין לגלוש למלחמת אזרחים אך מבהיר לנוצרים: "הלוחמים שלנו מאומנים ברמה הגבוהה ביותר כדי להגן על לבנון מאויבים מבחוץ וגם מבית. ויש לנו מעל 100,000 לוחמים מאומנים כאלה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/10/21 08:41 יג בחשון התשפב

חסן נסראללה מתגונן ומזהיר: "יש לנו מעל 100,000 לוחמים מאומנים"
נסראללה, צילום: צילום מסך מתוך "נאום השיעולים"

בסוף השבוע שעבר נהרגו שבעה בני אדם, תומכי חיזבאללה, במהלך הפגנה אלימה נגד השופט העומד בראש ועדת החקירה של הפיצוץ בנמל ביירות בשנה שעברה, אשר גבה את חייהם של יותר מ-200 בני אדם ופצע מאות. מזכ"ל ארגון הטרור, חסן נסראללה, אמר בהתייחסות ראשונה לאירוע כי מדובר בהתפתחות "מסוכנת, שמעידה על שלב חדש בפוליטיקה הפנימית של המדינה". 

בנאום ששודר אמש (ב') ברשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר", הבהיר נסראללה עבור יריביו הפנימיים כי יש ברשות הארגון 100 אלף לוחמים מיומנים והארגון מעולם לא היה חזק כל כך. "האירועים האחרונים מסוכנים מאוד וצריך להביע עמדה". בדבריו טען כי יש מפלגה שרוצה למתג את עצמה בתוך מגינת הנוצרים ולכן היא קוראת תיגר על הארגון המוסלמי-שיעי, "יו"ר המפלגה הזו מנסה ליצור אויב דמיוני עבור השכנים שלנו ושאר הנוצרים דואגים לקיומם".

"המטרה של הפצת הפחד הזה היא לקדם את אותה מפלגה בתור המגן המרכזי של הנוצרים. המפלגה הזו היא מפלגת הכוחות הלבנוניים ובראש עומד מי שאין לומר את שמו, מטעם שלא רצינו כל מתיחות עם אף אחד. לא הגבנו למפלגה הזו למרות כל הקללות והעלבונות שהפנתה אלינו".

לבנון בשנה שעברה.

לבנון בשנה שעברה. צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

"מה שהתרחש הוא שלב חדש וקריטי מבחינתנו בכל הנוגע לטיפול בענייני הפנים. המפלגה הזו מנסה להמציא אויב כדי לקבל לגיטימיות ובחרה בחיזבאללה בתור מטרה חיצונית", תקף נסראללה.

בעודו פונה לכוחות הנוצריים במדינה השסועה, ביקש מזכ"ל חיזבאללה להבהיר כי אין לחזור על מלחמת האזרחים בשנית. "בואו נלמד את הלקח מהמלחמות שלכם והמלחמות שלנו. חיזבאללה חזק היום משהיה אי פעם. הלוחמים שלנו מאומנים ברמה הגבוהה ביותר כדי להגן על לבנון מאויבים מבחוץ וגם מבית. ויש לנו מעל 100,000 לוחמים מאומנים כאלה. חיזבאללה לא צריך לעמוד למבחן". 

המדינה, שבעבר כונתה "שוויץ של המזרח התיכון", סובלת כבר שנים מחוסר יציבות פוליטית ומצב כלכלי גרוע, אשר הוחרף בעקבות מגיפת הקורונה והפיצוץ בנמל שאירע בשנה שעברה. אסון נוסף פקד את האזרחים, כאשר בקיץ האחרון פיצוץ נוסף התרחש בצפון המדינה וגבה את חייהם של לפחות 20 בני אדם. צבא לבנון החרים מכלית של 60,000 ליטרים של דלק במטרה לחלק לאזרחים. במהלך תהליך חלוקת הדלק ופריקתו הצית אחד המשתתפים אש וגרם להתפוצצות הטנקים.