עוד התייקרות: מחיר הלחם מזנק בעשרות אחוזים

בשל העלייה בתשומות הייצור, מחיר הלחם המפוקח צפוי לעלות החל מיום ראשון הקרוב בכ-20%. שרת הכלכלה: "בכוונתי להמשיך ולפעול לשיפור המנגנון על פיו מעודכנים מחירי המוצרים המפוקחים" |

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/22 18:58 יד בתמוז התשפב

עוד התייקרות: מחיר הלחם מזנק בעשרות אחוזים
צילום: shutterstock

"אם אין לחם תאכלו עוגות", כך נאמר במשפט המפורסם, אולם ספק אם זה מה שיעזור לעצור את עליית המחירים בישראל. ששרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי לא אישרה את הסרת הפיקוח ממחירי הלחם, אולם לנוכח הצפי כי ועדת המחירים תחליט לעדכן כלפי מעלה את מחירי הלחם המפוקח בשל העלייה בתשומות הייצור, מחירו צפוי לעלות החל מיום א' הקרוב בכ-20%. 

"אך בכוונתי להמשיך ולפעול לשיפור המנגנון על פיו מעודכנים מחירי המוצרים המפוקחים, כך שגם שיקולים חברתיים ורווחת הציבור יילקחו בחשבון בעת קביעת המחיר ללחם מפוקח", מסרה השרה, "על אף ההכרה בעליית מחירי התשומות בייצור לחם, צר לי כי לצד ההחלטה של המאפיות להעלות מחירים במגוון רחב של מוצרים רק לאחרונה, הן מתעקשות להעלות גם את מחירו של הלחם הבסיסי והכל כך משמעותי בתזונה של משפחות רבות בישראל". 

אורנה ברביבאי

אורנה ברביבאי צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

חבר הכנסת משה אבוטבול סיפר, "כששלפתי לחם במליאת הכנסת במחאה על עליית המחירים חטפתי שאגות וצעקות מח"כ איתן גינזבורג שהוציא אותי מהמליאה! כעת כדי למחות על העוול לעם ישראל ביוקר המחיה צריך להניף מאפייה שלמה ולא רק פרוסות לחם. ולממשלת המנותקים נזכיר שהעם חכם ולא ישכח לכם את זה ביום הדין בקלפי". 

מתכון ללחם דלעת ביתי