התייקרות נוספת: מחיר החשמל צפוי לזנק בכמעט 10 אחוזים

מחיר החשמל צפוי לעלות בשיעור של 8%-9%, זאת לאחר ששר האוצר התערב כדי להקטין את העלייה שבמקורה עמדה בשיעור של 15%. הסיבה להתייקרות: המלחמה באוקראינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/22 16:28 ה בתמוז התשפב

התייקרות נוספת: מחיר החשמל צפוי לזנק בכמעט 10 אחוזים
אילוסטרציה, צילום: חברת החשמל

אחרי עליית מחרי הדלק, גל עליות המחירים עם זינוק במחירי החשמל. העלייה צפויה להיות מתונה מהמתוכנן בעקבות התערבותו של שר האוצר, אביגדור ליברמן. תעריפי החשמל יתייקרו ב-1 לאוגוסט בשיעור של 8%-9%, במקום 15% ללא ההתערבות.

העלייה צפויה לחול בעקבות הזינוק במחירי הפחם בגלל המלחמה באוקראינה. הפחם הוא רכיב הכרחי בתהליך יצירת החשמל בישראל. במהלך השנים הקרובות כמות הפחם בה משתמשים ליצירת חשמל במדינה צפויה לרדת, עד שיגיע כמעט לאפס. בעקבות ההפחתה בשימוש בפחם, גם מחירי החשמל צפויים לרדת.

למרות ההחלטה של ליברמן: עלייה נוספת במחירי הדלק

כפי שפורסם בשבוע שעבר, אחרי העליות הדרמטיות במחירי הדלק שנסקו לגבהים, בלילה שבין חמישי לשישי חלה עוד עלייה נוספת בעוד 36 אגורות. אחרי העלייה, המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי לא יעלה על 8.08 שקלים לליטר.

בתוך כך, לאחר שבתחילת חודש אפריל הודיע שר האוצר על הפחתה במס הבלו על הדלק והסולר שתורגם במחיר הסופי להוזלה של חצי שקל לליטר דלק למשך שלושה חודשים, פרסם בשבוע שעבר (ג') ליברמן תזכיר צו לפיו תוארך ההפחתה במס בגובה של חצי שקל על ליטר סולר בשישה חודשים נוספים, עד לסוף שנת 2022.  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן