בחירות 2022

שווה איחוד? יועז הנדל לא מציל את איילת שקד מאחוז החסימה

שרת הפנים איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה, כך עולה מהסקרים שפורסמו הערב. לו שר התקשורת יצטרף אליה, המפלגה עדיין לא תיכנס לכנסת, אולם מספר קולות הבוחרים בהחלט יגדל

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/07/22 21:40 יב בתמוז התשפב

שווה איחוד? יועז הנדל לא מציל את איילת שקד מאחוז החסימה
הנדל ושקד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר התקשורת יועז הנדל נותר ללא מסגרת פוליטית, זאת לאחר ההודעה של שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער על כוונתם לאחד רשימות ולהתמודד יחד בבחירות בקרובות בחודש נובמבר. הנדל, חבר תקווה חדשה, סיפר על עתידו הפוליטי, "כפי שאמרתי, אעבוד קשה בשביל שקולות הימין הממלכתי יהיו בעלי ייצוג מכובד בכנסת הבאה. מבטיח לעדכן בקרוב". 

בסקר המנדטים של מכון מדגם שפורסם הערב (ב') בחדשות 12, נבחנה האפשרות כי השר הנדל יצטרף למפלגת ימינה בראשות שרת הפנים איילת שקד. אולם, גם זה לא יעזור למפלגה שבבחירות האחרונות זכתה לשבעה מנדטים. לו הבחירות היו נערכות היום, ימינה מקבלת רק 1.8% מקולות המצביעים ונשארת מתחת לאחוז החסימה. לו הנדל יצטרף אליה, המפלגה תגיע ל-2.8% מסך קולות הבוחרים, מספר שעדיין לא עובר את אחוז החסימה. 

מי אשם ביוקר המחיה?

מוקדם יותר היום, הודיעה רשות החשמל כי תעריפי החשמל יעודכנו ויעלו ב-9.6% כבר באוגוסט, כך שמחיר האנרגיה לצרכן ביתי יעמוד על 54.49 אגורות לקוט"ש. לפי ההודעה, "התעריף צפוי להיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט 2022 לאחר קבלת החלטה סופית". עוד נבחן בסקר, מי אחראי לעלייה ביוקר המחיה. 35% מהנשאלים האשימו את הממשלה הנוכחית בראשות לפיד ובנט, ו-32% האשימו את ממשלות נתניהו בשנים האחרונות. יחד עם זאת, 24% מהמשיבים הסבירו את עליית המחירים דווקא במצב העולמי, בדומה למדינות אחרות ברחבי העולם.