בחירות 2022

סקר מנדטים | סער וגנץ מזנקים וימינה נמחקת: כמה שווה גדי אייזנקוט?

בסקר מנדטים חדש נראה כי הרשימה המאוחדת של השרים הבכירים זוכה למספר מנדטים דו ספרתי, אותו מקפיץ הרמטכ"ל לשעבר לו יחליט להצטרף אליהם. הציונות הדתית עדיין משגשגת ואיילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/07/22 20:36 יב בתמוז התשפב

סקר מנדטים | סער וגנץ מזנקים וימינה נמחקת: כמה שווה גדי אייזנקוט?
סער וגנץ אחרי האיחוד, צילום: אלעד מלכה

יממה חלפה מאז הודיעו שר המשפטים גדעון סער ושר הביטחון בני גנץ על כוונתם לאחד את המפלגות תקווה חדשה וכחול לבן לקראת התמודדות פוליטית משותפת בבחירות הקרובות שיערכו בחודש נובמבר. במסיבת עיתונאים שנערכה אמש סיפרו השניים כי אותיות הרשימה יישארו של כחול לבן: כן. אם יסכים, הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט יקבל את המקום השלישי ברשימה. 

בסקר שנערך במכון קנטאר בראשות דודי חסיד ופורסם הערב (ב') במהדורת החדשות של כאן 11, נראה כי הרעיון של רשימה משותפת לשני השרים הבכירים אכן מצליח, ומפלגת כחול לבן התקווה החדשה זוכה למספר מרשים של 14 מנדטים. יחד עם זאת, אילו גדי אייזנקוט יצטרף המפלגה בראשות גנץ תזכה ללא פחות מ-17 מנדטים. 

נתניהו

נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90, בראשות המפלגה הגדולה בכנסת

הליכוד עדיין זוכה בקטוגריית המפלגה הגדולה בכנסת עם 34 מנדטים, יש עתיד בראשות ראש הממשלה לפיד מתחזקת ל-23 מנדטים והמספר יורד ל-21 אם אייזנקוט מצטרף. ישראל ביתנו והעבודה זוכות לחמישה מנדטים כל אחת, מרצ בקושי עוברת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים ואילו ימינה בראשות שרת הפנים איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה עם פחות משני מנדטים. פחות מפתיע אלו המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס שזוכות ל-7 ו-8 מנדטים בהתאמה והרשימה המשותפת שמקבלת ששה מושבים בכנסת. 

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר כינס מוקדם יותר היום מסיבת עיתונאים וקרא ליו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לקיים מחקר חיצוני שיבחן את כוחן של כל אחת מהמפלגות בימין, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, הבית היהודי ונעם. על פי תוצאות הסקר, מפלגת הציונות הדתית הייתה זוכה ל-10 מנדטים בבחירות. 

צילום: פלאש 90 הציונות הדתית, האם יתאחדו?