יוקר המחייה: מחיר החשמל צפוי לעלות בעשרה אחוזים

עוד זינוק במחירו של החשמל, לצד העלייה במחירי הדלק ומוצרי יסוד נוספים. החל מהראשון לאוגוסט יטפס מחיר החשמל בכמעט עשרה אחוזים ויעמדו על 54.49 לקוט"ש | העלייה: בעקבות התייקרות מחירי הפחם

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/22 16:38 יב בתמוז התשפב

יוקר המחייה: מחיר החשמל צפוי לעלות בעשרה אחוזים
צילום: shutterstock

עוד התייקרות משמעותית: רשות החשמל פרסמה היום (ב') שימוע בנוגע לעדכון תעריפי החשמל, לפיו המחיר יעלה ב-9.6% כבר באוגוסט, כך שמחיר האנרגיה לצרכן ביתי יעמוד על 54.49 אגורות לקוט"ש. לפי ההודעה, "התעריף צפוי להיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט 2022 לאחר קבלת החלטה סופית".

התייקרות שנייה ב-2022

על פי הודעת רשות החשמל, במחצית השנייה של שנת 2021 החל משבר אנרגיה עולמי אשר השפיע באופן משמעותי על מחירי כל סוגי הדלקים, אשר הוחרף עקב הפלישה הרוסית לאוקראינה. כתוצאה מכך, מחירי האנרגיה והחשמל במדינות רבות בעולם עלו משמעותית.

מדובר בהתייקרות שנייה במהלך 2022, לאחר שבסוף ינואר כבר עלה החשמל הביתי בשיעור של 5.7%. לרוב, מחיר החשמל מתעדכן אחת לשנה, אלא שמאז העדכון האחרון, מחירי הפחם בעולם כמעט שהוכפלו, מכ-210 דולר לטון לכ-400 דולר לטון. נציין כי בישראל מיוצר 23% מהחשמל באמצעות פחם.

שר האוצר: אנחנו לא אספני שקלים

כזכור, בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה שהתקיים בחודש שעבר, הצהיר ליברמן על הכוונה להפחית את המס על הדלק בשקל במקום חצי שקל עד סוף חודש אוקטובר. "אנחנו לא אספני שקלים ולא מחביאים כספים מתחת לבלטה. התחלנו לפני כמה חודשים עם נושא הפחתת מס הבלו על בנזין וסולר, זה נגמר ביולי, ולכן אנחנו עובדים על הארכה של עוד ארבעה חודשים. בנוסף אנחנו רוצים במקום חצי שקל - להוריד שקל", אמר שר האוצר.