אח של סמוטריץ' מגיב לבן גביר: "בצלאל שחרר"

אחרי ההצעה הפומבית של יושב ראש עוצמה יהודית, טוביה סמוטריץ', אח של, בציוץ בטוויטר: "אני חושב שבן גביר בשל לרוץ לבד. בצלאל שחרר"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 11/07/22 14:11 יב בתמוז התשפב

אח של סמוטריץ' מגיב לבן גביר: "בצלאל שחרר"
צילום: פלאש 90

בני המשפחה ממשיכים להתערב. אחרי ההצעה הפומבית של איתמר בן גביר לבצלאל סמוטריץ' לערוך מחקר חיצוני שיבחן את כוחן של כל אחת מהמפלגות בימין, אחיו של בצלאל, טוביה סמוטריץ', ממליץ: "אני חושב שבן גביר בשל לרוץ לבד. בצלאל שחרר".

בני המשפחה מביעים את דעתם

כזכור, עם ההכרזה להליכה לבחירות בני המשפחה בסביבתם של סמוטריץ' ובן גביר הרימו הילוך והביעו את דעותיהם בפומבי. טוביה כתב אז לבצלאל: "אחי אני יודע שאתה רוצה לרוץ ביחד, אבל לדעתי את טועה בענק אם איתמר בטוח שהוא עובר אחוז חסימה שירוץ לבד. זה ימקסם את האלקטורט של הגוש, יחסוך את המריבות שהוא יגרור אותך אליהן (הוא כבר רץ לנהל את זה בתקשורת) ובנוסף יאפשר לך להיכנס לממשלה ביתר קלות בלי משקולת הדה לגיטימציה שעושים לו".

שובאל בן גביר, בנו של איתמר עקץ את סמוטריץ' אבל תמך ברעיון וכתב: "קצת שקוף לא? כשאני רוצה לשלוח הודעה לאבא אני שולח לו בווצאפ לא בטוויטר. בכל מקרה רעיון לא רע. אני מסתובב עם אבא ורואה את ההתלהבות סביבו מכל הציבורים (גם מחברי החילוניים). אם אחיך מסוגל להביא את 'המתונים' בציונות הדתית שיצביעו לו ולא להנדל או שקד ולא ירתעו מהשם שלו זה רעיון שצריך לשקול".

בתוך כך, יהודה שלינגר דיווח כי הפעם האחרונה שסמוטריץ' ובן גביר שוחחו הייתה לפני שבוע ויום, כאשר בן גביר הציע לקחת חדר למשך יומיים ולא לצאת משם עד שיוצא עשן לבן. בינתיים נראה שההצעות נתקלו בסירוב מצדו של סמוטריץ'.

לא לבוא סחוטים

בפתח מסיבת העיתונאים מוקדם יותר היום (ב') אמר בן גביר: "אתמול ראינו את השמאל מתאחד כדי לנצח בבחירות. סער וגנץ עושים מה שצריך מבחינתם, כדי לנצח את הימין בבחירות. הם יודעים שכדי לנצח צריך לסגור עכשיו ולבוא לציבור באחדות והם ממקסמים את הכח. בעוד השמאל מתאחד ומתחבר, לצערי בימין מדשדשים, ואי אפשר להתכתש חודשיים ובסוף לבוא סחוטים ומרוטי נוצות לבחירות, זה לא מגיע לציבור, זה לא מגיע לעם ישראל, זה לא מגיע למדינת ישראל".

לפי יושב ראש עוצמה יהודית, המפלגה המאוחדת עומדת היום על 10 מנדטים בסקרים החיצוניים ובסקרים הפנימיים 12. "הפוטנציאל שלנו עומד על 15 מנדטים. אם נדע להתאחד בזמן נוכל להביא ניצחון מובהק בימין".

הרב מאזוז תומך באיתמר בן גביר ויוצא נגד הרבנים טאו ויוסף