בחירות 2022

בנו של בן גביר על פיצול מסמוטריץ': רעיון לא רע

אחרי שאחיו של בצלאל סמוטריץ' טען כי יש להתפצל מאיתמר בן גביר, בנו של יו"ר עצמה יהודית משמיע קול דומה: "אם אחיך מסוגל להביא את "המתונים" זה רעיון שצריך לשקול"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/07/22 13:15 ו בתמוז התשפב

בנו של בן גביר על פיצול מסמוטריץ': רעיון לא רע
בן גביר וסמוטריץ' לאחר הבחירות האחרונות, צילום: Sraya Diamant/Flash90

לקראת פיצול בין איתמר בן גביר לבצלאל סמוטריץ'? מוקדם יותר היום טוביה סמוטריץ', אחיו של יו"ר מפלגת הציונות הדתית קרא לפיצול מאיתמר בן גביר ועצמה יהודית. אחרי שעות ספורות סמוטריץ' קיבל חיזוק מבנו של איתמר בן גביר שהודיע כי יש לשקול את הנושא. 

"קצת שקוף לא?"

טוביה סמוטריץ' כתב הבוקר על פיצול: "אחי אני יודע שאתה רוצה לרוץ ביחד, אבל לדעתי את טועה בענק אם איתמר בטוח שהוא עובר אחוז חסימה שירוץ לבד. זה ימקסם את האלקטורט של הגוש, יחסוך את המריבות שהוא יגרור אותך אליהן (הוא כבר רץ לנהל את זה בתקשורת) ובנוסף יאפשר לך להיכנס לממשלה ביתר קלות בלי משקולת הדה לגיטימציה שעושים לו".

שובאל בן גביר, בנו של יו"ר עצמה יהודית עקץ את סמוטריץ' אבל תמך ברעיון וכתב: "קצת שקוף לא? כשאני רוצה לשלוח הודעה לאבא אני שולח לו בווצאפ לא בטוויטר. בכל מקרה רעיון לא רע. אני מסתובב עם אבא ורואה את ההתלהבות סביבו מכל הציבורים(גם מחברי החילוניים).אם אחיך מסוגל להביא את "המתונים" בציונות הדתית שיצביעו לו ולא להנדל או שקד ולא ירתעו מהשם שלו זה רעיון שצריך לשקול".