בישיבת ממשלה ראשונה לפיד הבהיר את מטרתו: "כאילו אין בחירות"

ראש הממשלה הנכנס ניהל לראשונה את ישיבת הממשלה השבועית בירושלים והתייחס לאתגרים העומדים בפתחו, "יש לנהל את הממשלה כאילו אין מערכת בחירות. אזרחי ישראל זכאים לממשלה מתפקדת בכל רגע נתון. זו הציפייה מאיתנו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/07/22 11:25 ד בתמוז התשפב

בישיבת ממשלה ראשונה לפיד הבהיר את מטרתו: "כאילו אין בחירות"
לפיד בישיבת ממשלה ראשונה, צילום: כיפה

בסוף השבוע האחרון נכנס יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה במקומו של נפתלי בנט, לאחר שזה האחרון פינה את מקומו במסגרת הסכם הרוטציה ביניהם, ועל רקע הקדמת הבחירות לחודש נובמבר. בישיבת הממשלה השבועית שהתקיימה הבוקר (א') בקריית הממשלה בירושלים, אותה ניהל לפיד לראשונה, הוא התייחס למטרה של הרשות המבצעת. 

"בחודשים הקרובים המטרה שלנו, של כל השולחן הזה, היא לנהל את הממשלה כאילו אין מערכת בחירות. אזרחי ישראל זכאים לממשלה מתפקדת בכל רגע נתון. זו הציפייה מאיתנו, זו הציפייה שלי מחבריי השרים. משבר החינוך לא יכול לחכות. תקציבים לבתי חולים אי אפשר לדחות. האיראנים, חמאס והחיזבאללה לא מחכים. אנחנו צריכים לפעול מולם בכל הזירות, בכל רגע נתון, וזה בדיוק מה שנעשה". 


 
"צה"ל יירט אתמול, שלושה כלי טייס בלתי מאוישים עוינים שניסו לפגוע בתשתיות ישראליות במים הכלכליים של ישראל. חיזבאללה ממשיך בדרך הטרור ופוגע ביכולת של לבנון להגיע להסכם על הגבול הימי. ישראל תמשיך להגן על עצמה, על אזרחיה ונכסיה. 

"הממשלה הזו תמשיך לפעול לטובת האזרחים בדיוק כפי שעשתה כל השנה האחרונה. אנחנו נביא החלטות, אנחנו נוציא לפועל מהלכים, אנחנו נמשיך לחזק את עוצמתה הכלכלית, המדינית והביטחונית של מדינת ישראל".

מרב מיכאלי: לא אוותר על חוק המטרו

ניצן הורוביץ: יש לנו כוונה לעשות הכל למרות הבחירות

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן