בליכוד מגיבים ללפיד: חמש הערות על הנאום הראשון כראש ממשלה

אחרי נאום ראשון כראש ממשלה, בליכוד לא עושיים הנחות ליאיר לפיד ומפרסמים תגובה ארוכה עם חמש הערות: "5 הערות על מה שאמר ולא אמר הערב ראש המעבר יאיר לפיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/22 22:21 ג בתמוז התשפב

בליכוד מגיבים ללפיד: חמש הערות על הנאום הראשון כראש ממשלה
צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

מערכת הבחירות נפתחה. אחרי נאום של יאיר לפיד, ראשון כראש ממשלה, בליכוד מגיבים ותוקפים בחריפות. "שבוע טוב לאזרחי ישראל. 5 הערות על מה שאמר ולא אמר הערב ראש המעבר יאיר לפיד", פתחו בליכוד.

עליות מחירים, שיתוף פעולה עם המשותפת

"1. לפיד לא אמר מילה על ההתמודדות של כל אזרחי ישראל בשנה האחרונה - עליית מחירים מטורפת תחת הממשלה בהנהגתו, שהוא לא עשה דבר כדי לעצור אותה. בשנה האחרונה מחיר הדלק זינק ב-26%, מחירי הדירות ב-16%, מחירי המזון ב-15%, מחיר החלב ב-5%, מחיר החשמל ב-6%. המשכנתאות עלו במאות שקלים לחודש לכל משפחה", פתחו בהודעה.

הסעיף השני עסק בניתוח פוליטי: "2. גם הערב לפיד ניסה להסתיר את העובדה שהממשלה היחידה שהוא יכול להקים היא עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת של אחמד טיבי ואיימן עודה. רק ביום שישי האחרון נחשף שהוא שלח את מנכ״לית משרדו נעמה שולץ למועצת השורא עם צ׳ק פתוח. ממשלה כזו היא סכנה אמיתית לביטחון ישראל. הברירה בבחירות הקרובות היא ממשלה לאומית חזקה בראשות הליכוד שתדאג לכל אזרחי ישראל, או ממשלה נסחטת של לפיד עם האחים המוסלמים והמשותפת.

הסכמי השלום, המאבק באיראן ודיבורי האחדות

בהמשך התייחסו בהודעה הליכוד גם להסכמי השלום שהביא נתניהו, המאבק של לפיד באיראן ודיבורי האחדות שלו: "3. לפיד דיבר על ארבעת הסכמי השלום ההיסטוריים שראש הממשלה לשעבר נתניהו הביא, אך שכח לציין שהליכוד ונתניהו הם אלה שהביאו אותם ושלפיד לא הצביע בעדם".

"4. לפיד דיבר גבוהה-גבוהה על המאבק נגד איראן. הוא שוב שכח לציין שהוא תמך בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן ותקף את ראש הממשלה לשעבר נתניהו שהתייצב נגד הנשיא אובמה נגד ההסכם הזה. בשנה האחרונה איראן דהרה לארסנל של פצצות גרעין ויאיר לפיד, כשר חוץ וכראש ממשלה חליפי, שמר על שתיקה רועמת ולא אמר או עשה דבר נגד איראן מעל שום במה בינלאומית חשובה". 

"5. לפיד דיבר על אחדות אך רק לפני ימים אחדים הוא התייחס למצביעי הליכוד כאל ״כוחות האופל״ והקים ממשלה שהדירה את מיליוני אזרחי ישראל לטובת תומכי טרור ושוללי הציונות".

צפו בדברים של לפיד: