הצהרה ראשונה של לפיד כראש ממשלה: "הישגים שלא נראו פה שנים"

אחרי שנכנס לתפקידו בסוף השבוע האחרון, הצהרה ראשונה של יושב ראש יש עתיד כראש ממשלה: "תמיד יהיו מחלוקות, השאלה איך מנהלים אותם. מחלקות היא לא בהכרח דבר רע, כל עוד היא לא פוגעת ביציבות השלטונית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/22 21:14 ג בתמוז התשפב

הצהרה ראשונה של לפיד כראש ממשלה: "הישגים שלא נראו פה שנים"
לפיד בכנסת., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הדרמה הפוליטית, יאיר לפיד נכנס ללשכת ראש הממשלה ובצאת השבת נתן הצהרה ראשונה לציבור. לפיד התייחס לראש הממשלה היוצא בנט, למדינת ישראל ודרכה, ולמחלוקות הפוליטיות.  בפתח דבריו אמר לפיד: "אני רוצה בפתח דבריי להודות לנפתלי בנט, על ההגינות על החברות על כך שהובלת את המדינה בשנה האחרונה להישגים שלא נראו פה שנים".

צפו בדברים של לפיד:

"מחלוקת היא לא בהכרח דבר רע"

הוא הוסיף: "תודה על זה שאזרחי ישראל רואים השבוע העברת תפקיד מסודרת. מדינת ישראל גדולה יותר מכל אחד מאיתנו וחשובה יותר. היא הייתה כאן לפנינו ותהיה הרבה אחרינו, היא לא שייכת רק לנו. אנחנו צריכים לבחור בטוב משותף, במה שמחבר אותנו".

"תמיד יהיו מחלוקות, השאלה איך מנהלים אותם. מחלקות היא לא בהכרח דבר רע, כל עוד היא לא פוגעת ביציבות השלטונית. האמת הישראלית העמוקה היא שברוב הנושאים החשובים אנחנו מאמינים באותם הדברים, אנחנו מאמינים שישראל צריכה להיות דמוקרטיה ליברלית בה לכל אחד שמורה הזכות להחליף את השלטון ולשמור על חייו. אנחנו מאמינים שעלינו לשמור תמיד על עוצמתנו הצבאית, בלי זה אין ביטחון. אני בנו של ניצול שואה, אנחנו נגן על עצמנו בכוחות עצמנו", הוסיף.

הפסוקים של לפיד

בנאומו ציטט לפיד פסוקים מספר פעמים. "אנחנו מאמינים שישראל היא מדינה יהודית. אופיה יהודי, זהותה יהודית. גם יחסה לאזרחיה הלא יהודים הוא יחס יהודי. ספר ויקרא אומר, "כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ".

בהמשך אמר: "עם ישראל לא לבדד ישכון. תפקידנו להמשיך ולחזק את מעמדנו בעולם, את יחסינו עם ידידתנו הגדולה ארצות-הברית, לרתום את הקהילה הבינלאומית למאבק באנטישמיות ובדה-לגיטמציה של ישראל. אנחנו מאמינים מתפללים יחד לשלומם של החיילים והשוטרים שלנו, באוויר, בים וביבשה. 'יִתֵּן ה' אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם'".

הוא סיים: "המבחן שלנו הוא לא אם ניצחנו בוויכוח, אלא האם הסכמנו ומצאנו דרך לעבוד יחד עם אלו שלא מסכימים איתנו. את הנאום הזה שומעים עכשיו הרבה אזרחים שלא תומכים בממשלה, אני מודה לכם על ההקשבה ומחויב לעבוד בשבילכם. האתגרים שעומדים בפנינו הם כבירים, כשהם כל כך גדולים אסור לנו לכלות את כוחנו במריבות - אנחנו זקוקים אחד לשני. אנחנו רוצים שהילדים שלנו יראו שעשינו הכל כדי לבנות יחד ישראל יהודית מתקדמת חזקה וטובה, רק ביחד ננצח".

הליכוד: "הממשלה היחידה שהוא יכול להקים היא עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת"

מהליכוד נמסר בתגובה לנאום: "שום אמירה של לפיד לא תסתיר את העובדה שנחשפה: שהוא שלח את המנכ״לית שלו עם צ׳ק פתוח למועצת השורא. הממשלה היחידה שהוא יכול להקים היא עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת. הברירה היא ממשלה נסחטת של לפיד שכוללת את האחים המוסלמים והרשימה המשותפת או ממשלה לאומית חזקה בהנהגת נתניהו והליכוד שתחזיר לישראל את התקווה".

עוד קודם לכן נמסר: "מועמד 'יש עתיד' לראשות הממשלה וראש ממשלת המעבר יאיר לפיד מקבל הערב זמן מסך בכל הערוצים לפתיחת מערכת הבחירות שלו. הליכוד דורש זמן מסך זהה עבור בנימין נתניהו. אם לא יינתן זמן שידור זהה זאת תהיה הוכחה נוספת להתגייסות מוחלטת של ערוצי התקשורת למועמד השמאל"