יותר משנה אחרי ניסיון ההתאבדות: נפטר יהודה משי זהב

יו"ר זק"א לשעבר, שנחשד בעבירות מין וניסה לשים קץ לחייו, הלך לעולמו בבית החולים השיקומי הרצוג והוא בן 62 | "לאחר שחלה התדרדרות במצבו הבריאותי בימים האחרונים, נפטר לפנות בוקר יהודה משי זהב" נמסר מבית החולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 08:08 ל בסיון התשפב

יותר משנה אחרי ניסיון ההתאבדות: נפטר יהודה משי זהב
משי זהב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א לשעבר שנחשד בעבירות מין, הלך לעולמו והוא בן 62. "לאחר שחלה התדרדרות במצבו הבריאותי בימים האחרונים, נפטר לפנות בוקר יהודה משי זהב", נמסר מבית החולים השיקומי הרצוג.

לפני כחודש הועבר משערי צדק

כזכור, במרץ 2021 התפרסם בעיתון הארץ תחקיר נגדו והובאו בו חשדות חמורים על תקיפות מיניות רבות מצידו וכחודש לאחר פרסום הידיעה ניסה להתאבד ומאז אושפז ללא הכרה. לפני כחודש משי זהב הועבר מבית החולים שערי צדק למרכז הרפואי הרצוג ונמסר אז כי אין שינוי במצבו והוא מורדם ומונשם.

התחקיר שעורר סערה התפרסם זמן קצר לאחר שנודע כי משי זהב מיועד לזכות בפרס ישראל על מפעל חיים. בעקבות חשיפת התחקיר, משי זהב הפך בן לילה מאדם אהוב בישראל לשנוא ביותר. עם פרסום החשדות נגדו והצטברות התלונות שהוגשו נגדו במשטרה, משי זהב ויתר על קבלת פרס ישראל ופרש מתפקיד יו"ר זק"א.

אחת מהעדויות שנחשפו מגוללת את סיפורה של צ', בחורה צעירה מבית חרדי עם מצוקה כלכלית. משי זהב התגייס לסייע לה כלכלית, ולאחר התכתבויות ביניהם הם נפגשים ושם לטענתה הוא "הפשיט את הבגדים שלי בכוח" ולאחר מכן איים "אם תדברי, ג'יפ של זק"א ידרוס אותך". היא פנתה למשטרה לאחר שנתיים וסיפרה את גירסתה, אך התיק נסגר מחוסר ראיות והאירוע לא פורסם מעולם.

מרץ 2021: שר החינוך מודיע למשי זהב על קבלת פרס ישראל