משי זהב ויתר על פרס ישראל

לאחר התחקיר שמאשים אותו בפדופיליה, אונס ופגיעה מינית החליט יו"ר זק"א לוותר על פרס ישראל |המשטרה פתחה בחקירה

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 12/03/21 14:27 כח באדר התשפא

משי זהב ויתר על פרס ישראל
יהודה משי זהב, צילום: Miriam Alster/FLASH90

המשטרה החליטה היום (ו') לפתוח בבדיקת הטענות לפי הפרסום של עיתון הארץ מאמש כי יו"ר זק"א והזוכה המיועד בפרס ישראל, יהודה משי זהב תקף וניצל מינית ילדים, נערים, נערות ונשים. אחת מהטענות שעולות שם היא של נ', שרצה להצטרף לזק"א ונוצל מינית על בסיס שבועי במשך שנים. משי זהב: "אין שחר לדברים".

כעת כתב יהודה משי זהב למתנדבים בזק"א מכתב בו הוא מספר כי החליט לוותר על פרס ישראל.

לכבוד אחי ורעי מתנדבי זק"א, מפקדים וחברי ההנהלה,

אני דור 11 בירושלים. נין ונכד לפורצי החומות. כך הכרזתי לפני שמונה עשרה שנים עת התכבדתי להשיא משואה לתפארתה של מדינת ישראל. לא לבדי עמדתי שם בהר ההוא. אלפי מתנדבים ומתנדבות בארגון שזכיתי להקימו ולנהלו עמדו איתי שם, והחברה הישראלית כולה הריעה להם. ועכשיו, כשקמו זדים והעלילו עלילה. גם עכשיו לא לבדי אני עומד.

ארגון שלם שפרץ את החומות והקים גשרים ולימד כבוד ואהבה בין המגזרים והעדות עומד על כף המאזנים. ואני מה אני, בסך הכל שליח נאמן של המתנדבים מכל המגדרים, העדות והדתות. בארץ ובעולם. מתנדבי מלאכת הקודש של הארגון שיקר לי כבבת עיני.

מתוך דאגה לארגון הקדוש אותו בניתי בשתי הידים והכרה עמוקה בחיוניותו למרקם החיים בארץ. אני מסיק את המסקנה המתבקשת מתוך הסערה הגדולה, גם כשעלילות אלו אינם מבוססים ונחזים יותר כרכילות וסגירת חשבונות מולי.

ראשית אני זקוק להרבה תעצומות נפש למאבק הזה, ומתבונן בצער בנזק שעלול להיגרם לארגון החשוב, לפעילותו ולארבעת אלפים מתנדביו המסורים. כצעד ראשון אני מבקש לוותר על הכבוד שהוענק לי עם החלטה להעניק לי את 'פרס ישראל' לאות הוקרה על פועלי בארגון שאינו אלא אות כבוד עד לאחרון המתנדבים. שנית הסיטואציה אליה נקלעתי מחייבת אותי בכורח הנסיבות ליטול פסק זמן מתפקידי בארגון עד להסרת העננה.

נושא אני תפילה לרבש"ע שיוציא צדקתי לאור ונשוב נחדש ימינו כקדם. אוהבכם, יהודה

https://www.youtube.com/watch?v=NaH8Q5FGer8

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן