הרב שרלו: "אסור לשדר את תחקיר עובדה על יהודה משי זהב"

הרב המשמש ראש מרכז האתיקה בארגון רבני צהר טוען כי שידור הכתבה הערב: "בעוד האדם שעליו התחקיר נלחם על חייו - תהיה צעד לא מוסרי ולא רגיש". זאת על אף שתחקירים אודות עוולות נועדו להגביר את דרכה המוסרית של החברה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/21 11:27 י באייר התשפא

הרב שרלו: "אסור לשדר את תחקיר עובדה על יהודה משי זהב"
יהודה משי זהב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (ה') נודע כי יהודה משי זהב, יו"ר זק"א לשעבר, ניסה לשים קץ לחייו באמצעות תלייה, בביתו בגבעת זאב בירושלים. במקום נעשו פעולות החייאה כדי להצילו אך מצבו מוגדר אנוש והוא פונה לבית החולים שערי צדק. לפני חודש וחצי פורסם תחקיר מטלטל ב'הארץ' לפיו משי זהב תקף מינית נשים, ילדים וילדות. בתחקיר פורסמו שש עדויות של אנשים שלטענתם משי זהב תקף אותם מינית לאורך שנים.

תחקיר מקיף של "עובדה" בעניין הפרשה וההשתקות במשך שנים רבות, אמור להתפרסם הערב, אולם במערכת התכנית והזכיינית קשת דנים כעת האם נכון לשדר זאת לאור הנסיבות. טרם התקבלה החלטה סופית בנושא. הרב יובל שרלו ראש מרכז האתיקה בארגון רבני צהר, החליט להתייחס לשאלה זו מהמקום המוסרי.

"תחקירים אודות עוולות הם פעולה חיונית שנועדה להגביר את דרכה המוסרית של החברה" מסר על הסיבה החשובה של קיום השידור. אך על אף החשיבות המוסרית של חשיפת עוולות הרב שרלו קובע כי "שידור כתבת עובדה הערב  בעוד האדם שעליו התחקיר נלחם על חייו - תהיה צעד לא מוסרי ולא רגיש", לבסוף פסק: "אסור לשדרה".

הרב שרלו

הרב שרלו. מתנגד לשידור התכנית הערבצילום: אריה כץ