נתניהו נגד דודי אמסלם: "נדהמתי לשמוע את דבריו - רע"מ הם מפלגה אנטישמית"

בעקבות דבריו של חבר הכנסת דודי אמסלם כי ייתכן צירוף של מפלגת רע"מ לממשלה לאחר ביסוס קואליציה של 61 חברים, בליכוד מבהירים: "נתניהו לעולם לא יסכים לכלול את רע"מ בקואליציה שלו". גם בציונות הדתית ממשיכים להדגיש כי יתנגדו למהלך

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/22 09:42 כז בסיון התשפב

נתניהו נגד דודי אמסלם: "נדהמתי לשמוע את דבריו - רע"מ הם מפלגה אנטישמית"
סמוטריץ', צילום: Olivier FItoussi/Flash90

לקראת פיזור הכנסת המסתמן, בליכוד החלו לעבוד על מערכת הבחירות המתקרבת. חבר הכנסת דודי אמסלם מתייחס הבוקר (א') להישענות על מפלגות ערביות, דוגמת רע"מ שחברה בקואליציה הנוכחית. יחד עם זאת, ולדעתו של אמסלם, יש לכך תנאי הכרחי: השגת רוב בלעדי המפלגות הערביות. "ממשלה צריכה להיות עם רוב ציוני, לאחר שיש לה רוב ציוני אם רוצה מאן דהוא אין לי שום בעיה".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מיהר לתקוף את חברו למפלגה: "נדהמתי לשמוע את הדברים שאמר דודי אמסלם שאותם אמר על דעתו בלבד, כפי שכבר קרה בעבר. רע"מ היא מפלגה אנטישמית אנטי-ציונית, תומכת טרור שמייצגת את האחים המוסלמים ששואפים להשמיד את ישראל". 

"הליכוד בראשותי לעולם לא הסכים ולעולם לא יסכים להכניס את רע"מ לקואליציה כלשהיא", המשיך נתניהו וסיפר כי, "ב-2019, כשהימין היה עם 60 מנדטים לאחר שליברמן ערק לשמאל, סירבתי להצעות של מנסור עבאס לתמוך בהקמת ממשלה בראשותי ולכן הלכנו לבחירות. בניגוד ללפיד, בנט, סער, גנץ וליברמן - שיושבים עכשיו בממשלה עם תומכי טרור אלה ותמורת תמיכתם מכרו להם את המדינה - הליכוד בהנהגתי לעולם לא עשה זאת ולעולם לא יעשה זאת". 

"זאת מהות הבחירות הקרובות: ממשלה לאומית חזקה בראשותי או ממשלה אנטי-ציונית שתכלול את מנסור עבאס ורע״מ, אחמד טיבי והמשותפת ותהיה תלויה בהם לחלוטין", סיכם יו"ר האופוזיציה.

בציונות הדתית שהתנגדו בשנה שעברה לצירוף רע"מ לממשלה ובכך מנעו מנתניהו להקים ממשלה, הגיבו אף הם לעמדת אמסלם: "מפלגת הציונות הדתית לא תשב בשום מצב באותה קואליציה עם תומכי טרור. נקודה", כתב יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו.

איתמר בן גביר הבהיר אף הוא את התנגדותו לדברי חבר הכנסת מהליכוד: "דודי יקירי - לא מתאים ולא שייך. אחרי השנה שעברנו ברור שלרע"מ יש מקום בפרלמנט בסוריה - לא בישראל". 

אמסלם לא חוזר בו: "הליכוד לא מפלגה גזענית"

מלשכתו של חבר הכנסת דודי אמסלם נמסר הדגישו לאחר הסערה כי, "אנחנו מתכוונים להקים ממשלה לאומית שתקדם את ערכי היהדות והציונות, ותקדם חקיקה ותבצע רפורמות נרחבות ומתבקשות במערכת המשפט. נקים ממשלה של 61 רק עם מפלגות הגוש האמוני. הליכוד לא מפלגה גזענית ולא יפגע באזרחים הערבים שנאמנים למדינת ישראל - מי שירצה לקדם נושאים אזרחיים בחברה הערבית ימצא אצלנו אוזן קשבת ונכונות לשיתוף פעולה. מי שירצה לקדם נושאים לאומיים פלסטיניים ולתמוך בטרור - לעולם לא יהיה איתנו בקואליציה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן