חבר הכנסת מהליכוד לא שולל צירוף רע"מ לממשלת נתניהו: "אהלן וסהלן"

חבר הכנסת מהליכוד אומר כי מפלגות אנטי-ציוניות לא יכולות להיות חלק מהממשלה, כל עוד היא לא מונה 61, "לאחר שיש לה רוב ציוני אם רוצה מאן דהוא אין לי שום בעיה" | עוד הוא מבהיר: "כשאנחנו נשענים עליהם על הנושאים הלאומיים אנחנו מאבדים את הזהות היהודית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/06/22 08:53 כז בסיון התשפב

חבר הכנסת מהליכוד לא שולל צירוף רע"מ לממשלת נתניהו: "אהלן וסהלן"
אמסלם, "אהלן וסהלן", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אם לא נס של השעות האחרונות, ביום שני בלילה תתפזר הכנסת וראש הממשלה נפתלי בנט יפנה את מקומו לראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, לקראת מערכת בחירות ארוכה של כארבעה חודשים. הן בקואליציה והן באופוזיציה החלו מתכוננים לבחירות 2022, והבוקר (א') נראה כי בליכוד יש מי שמשנה את קו המחשה בנוגע למפלגת רע"מ של חבר הכנסת מנסור עבאס. 

"מפלגות אנטי-ציוניות לא יכולות להיות חלק מהממשלה, כל עוד הממשלה לא מונה 61. אם מנסור עבאס רוצה להצטרף לאחר שיש לנו 61, אהלן וסהלן. אנחנו לא יכולים להישען עליו. היהודים נכון להיום לא יכולים להישען על מפלגה אנטי-ציונית", אמר אמסלם בראיון ל"חדשות 12". 

חבר הכנסת מהליכוד טען כי זו היתה הגישה בליכוד תמיד. "ממשלה צריכה להיות עם רוב ציוני, לאחר שיש לה רוב ציוני אם רוצה מאן דהוא אין לי שום בעיה. מעולם לא הייתה לנו שום בעיה לשתף פעולה עם המפלגות הערביות בנושאים אזרחיים, אבל כשאנחנו נשענים עליהם על הנושאים הלאומיים אנחנו מאבדים את הזהות היהודית. כשהייתי יושב ראש הקואליציה שיתפתי פעולה עם אחמד טיבי בחוק טיפולי שיניים לילדים פגועי מוחין".

על ישיבה עם ראש הממשלה נפתלי בנט, אמר אמסלם כי לא מעניין אותו מי יגיע לממשלה, "אף אחד לא פסול אבל אבל יש מספר תנאים. התנאי הראשון זה חיזוק הזהות היהודית. עוד מעט מדינת ישראל לא תהיה מדינה יהודית, רק על זה אנחנו הולכים לבחירות. אם לא נשנה את בית המשפט העליון והפרקליטות ונעשה רפורמה, לא נצליח לחזק את המדינה היהודית. כל מי שבא איתנו לחקיקה כדי לעשות רפורמה במערכת המשפט ולהציל את מדינת ישראל שעוד מעט מפסיקה להיות מדינת העם היהודי, אז אהלן וסהלן. אם הוא מתנגד לזה, הוא לא יכול להיות איתנו".

"מנסור עבאס מתחנן בימים האלה שהליכוד ייקח אותו"

בחודשים האחרונים טען יו"ר רע"מ כי בליכוד קיימו עמו משא ומתן להקמת ממשלה בראשות הליכוד כבר באפריל 2019, בה לרע"מ תהיה שותפות קואליציונית. בליכוד כמובן הכחישו, ולפני שלושה ימים, טען חבר הכנסת ישראל כץ בגל"צ כי "יו"ר רע"ם מנסור עבאס מתחנן בימים האלה שהליכוד ייקח אותו וירכיב איתו ממשלה במקום להקדים בחירות - והליכוד אומר לו לא". 

מאוחר יותר השיב עבאס לטענות של כץ: "גם כאשר הייתי בבלפור ארבע פעמים ועוד כל מיני מקומות ושיחות לא התחננתי. מה שהיה בימים האחרונים, זה לא שעבאס פנה לליכוד, הליכוד פנה לעבאס פעמיים. פעם אחת ישירה דרך אחד הבכירים בליכוד ושאל אותי מה עמדתי לחוק הנאשם, השבתי לו בשלילה, וזה גם מתחבר לחבילת החוקים הפרסונליים, גם החוק הצרפתי דנו בזה. זו הפנייה הישירה הראשונה מהליכוד לפני כמה ימים, ביום שני", אמר בראיון ב-103FM.

"אתמול, הייתה פניה לא ישירה מאחד האנשים המעורבים בתהליך הפוליטי וההצעה הייתה ללכת לבחירה ישירה לראשות הממשלה ואת זה כמובן גם דחיתי. אני פניתי לליכוד היום להקים איתו ממשלה או לאפשר בחירות ישירות או להתנגד לחוק הנאשם, לא היה ולא נברא".

עבאס במליאת הכנסת: "למה לשקר?". צפו: 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן