בחירות 2022

סער: "אין אפשרות לממשלה חלופית כשמתעקשים שוב ושוב על נתניהו"

יו"ר תקווה חדשה שולל שוב אפשרות לממשלה בראשות נתניהו: "לא נראה לי שיהיה אפשר לאתר 61 חברי כנסת שיתמכו בו, גם לא בכנסת הבאה" | על חוק הנאשם: "נצביע בעד החקיקה הזו כאיש אחד בוועדת השרים לחקיקה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/06/22 08:04 כז בסיון התשפב

סער: "אין אפשרות לממשלה חלופית כשמתעקשים שוב ושוב על נתניהו"
סער, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אם לא נס שיתרחש ביומיים הקרובים, מדינת ישראל תצא לסבב בחירות חמישי בשלוש השנים האחרונות. יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, התייחס הבוקר לאפשרות הקמת ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית, למצבו בסקרים ולחוק הנאשם שצפוי לעלות היום (א') לדיון בוועדת החוקה בראשות חבר הכנסת גלעד קריב. 

"אין אפשרות לממשלה חלופית כשמתעקשים שוב ושוב על אותו מועמד שלא היה לו רוב בכנסת", אמר הבוקר סער בראיון ב"רשת ב". "לא נראה לי שיהיה אפשר לאתר 61 חברי כנסת שיתמכו במועמדות נתניהו, וגם לא בכנסת הבאה". למרות השפל בסקרים, סער אמר: "בכל הסקרים האחרונים נהיה בכנסת הבאה".

גלעד קריב המשיך בשישי בבוקר בקו התקיף שלו נגד ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. קריב הודיע כי היום הוא יכנס את ועדת החוקה בראשותו בכדי לסלול את הדרך להעברתם של שני חוקים - "הנאשם" ופיזור הכנסת, זאת בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי לכנסת שטענה כי המהלך איננו תקין.

"נצביע בעד החקיקה הזו כאיש אחד בוועדת השרים לחקיקה", הבהיר הבוקר סער, ותקף את מפלגתו של ראש הממשלה נפתלי בנט: "ימינה מנעה את חקיקת החוק הזה בשנה האחרונה כשכל השותפות בקואליציה תמכו. יש רוב בכנסת לחקיקת החוק הזה, אבל השאלה אם ניתן יהיה להשלים את החקיקה כשיש הליך לפיזור כנסת".

"ספק רב אם יש לוועדת חוקה סמכות"

נזכיר כי הודעתו של קריב, הגיעה לאחר הודעתו של יו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת ניר אורבך, שהודיע כי בכוונתו לכנס את הוועדה בראשותו ביום שני. בנוסף, נסביר כי קריב לא סומך על אורבך, ובעצם מבקש למנוע את האפשרות של עיכוב בתהליך ההכנה של הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24 כמו גם לקדם את חוק הנאשם שלא כולם אוהבים בקואליציה. 

בהודעת הייעוץ המשפטי של הכנסת שהתפרסמה לאחר הודעתו של קריב, נכתב כי "ספק רב אם יש לוועדת חוקה סמכות, וממילא הדבר לא דרוש, כל עוד יו"ר ועדת הכנסת לא מעכב את המשך החקיקה"