זה סופי: שירה מרילי מירוויס מונתה לראשות המועצה הדתית באפרת

אחרי ההודעה על מינויה של הרבנית שירה מרילי מירוויס לממונה על המועצה הדתית באפרת סערו הרוחות ביישוב, ולמרות הפגישות מתן כהנא הכריע סופית כי היא תמונה | רביבי בירך: "נפגשתי עם הרבנית לאחל לה בהצלחה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 21/06/22 15:59 כב בסיון התשפב

זה סופי: שירה מרילי מירוויס מונתה לראשות המועצה הדתית באפרת
הרבנית מירוויס מרילי. המינוי יתבטל?, צילום: חנה לאה חסון

סערת המינוי באפרת: ביום שישי האחרון התבשרה אפרת כי הרבנית שירה מירוויס מרילי מונתה לממונה זמנית על המועצה הדתית ביישוב. המינוי לא עבר בשקט כאשר ראש המועצה עודד רביבי פרסם פוסט ארוך בפייסבוק ובו האשים את מתן כהנא במינוי פוליטי, וטען כי רצון התושבים הוא בחירתו של בוב לנג.

במשרד הדתות נענו לתלונות המועצה והתושבים

בעקבות ההחלטה על פיזור הכנסת, הבינו ביישוב כי אם לא ינקטו צעדים משמעותיים מרילי מירוויס תכהן בתפקיד שנה וחצי, בשל הקיפאון הפוליטי ברמה הארצית ובחירות מוניציפליות ביישוב. בעקבות התחושות הקשות נענו במשרד הדתות למחאה ונכנסו למרתון שיחות עם המועצה בכדי להגיע להסכמות בנוגע למינוי, כאשר בסופו של דבר הוחלט כי מרילי מירוויס תתמנה.

ראש המועצה רביבי, שהתנגד למינוי, כתב בפייסבוק: "לאחר החלטת השר מתן כהנא נפגשתי עם הרבנית שירה מרילי מירוויס על מנת לאחל לה הצלחה".

כהנא,

כהנא, נענע לתלונות | צילום: Gershon Elinson/Flash90

מרילי מירוויס: "עדיף ממונה זמני שיכול לפעול"

אחרי המחאות הגיבה הרבנית בפייסבוק וכתבה: "הסכמתי לקחת את התפקיד מתוך חשיבה שעדיף ממונה זמני שיכול לפעול מאשר מועצה דתית לא מתפקדת. אני מתנדבת היום בחברה קדישא, כבלנית, וכמשגיחת כשרות ומבינה כמה חשובים שירותי הדת לכל אזרח".

עודד רביבי: "עצוב"

כזכור, ראש המועצה עודד רביבי סיפר כי אחרי ההודעה על המינוי הוא פנה למשרד והסביר את עמדתו: "הבהרתי במכתב כי מבלי להיכנס לכישוריה של הגברת מירוויס, אני תמה כי במשך שנה שלמה לא מצאו זמן למנות את הבחירה הדמוקרטית של תושבי אפרת ובמקום זאת עסוקים במינויים פוליטיים רגע לפני נפילתה הצפויה של הממשלה".

עודד רביבי

עודד רביבי. מינוי עצוב |  צילום: דוברות המועצה המקומית אפרת

"בעצם בכך הוא אומר שגם בעיניו אפשר להתעלם מהבחירה של תושבי אפרת, באמצעות חברי המועצה, בדבר זהות חברי המועצה הדתית. עצוב שנושא כה חשוב מתנהל בצורה כה לא מכבדת", סיים רביבי.