"עצוב": עודד רביבי נגד מינוי הרבנית לראש המועצה הדתית באפרת

בסוף השבוע שעבר אישר סגן השר מתן כהנא את מינויה של הרבנית שירה מירוויס מרילי לראש המועצה הדתית באפרת, אך ראש המועצה מתנגד: "מינוי פוליטי רגע לפני נפילתה הצפויה של הממשלה. עצוב שנושא כה חשוב מתנהל בצורה כה לא מכבדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/22 16:07 כ בסיון התשפב

"עצוב": עודד רביבי נגד מינוי הרבנית לראש המועצה הדתית באפרת
אפרת, צילום: Gershon Elinson/Flash90

בתקופה האחרונה מוביל סגן שר הדתות מתן כהנא בליץ' מינויים למועצות הדתיות ברחבי הארץ, אך לא כולם עוברים בשקט. ביום שישי האחרון התבשרה המועצה המקומית אפרת כי ראש המועצה הדתית הנבחרת היא הרבנית שירה מירוויס מרילי, אך לטענת ראש המועצה עודד רביבי מדובר במינוי פוליטי נגד רצונם של התושבים.

קרבות מקומיים

בפוסט ארוך בפייסבוק שפורסם שעות לאחר הודעת המינוי, הסביר רביבי את הרקע למחלוקת: "אין שבוע שתושב לא פונה אלי בשאלה 'מה קורה עם המועצה הדתית'. אין בית אבל שאני נכנס אליו ולא נתקל בשאלה 'מה צריך לעשות בכדי שבוב לנג יחזור להיות יו"ר המועצה הדתית'. השר דאז, סגן השר היום, חבר הכנסת מתן כהנא, לא מצא את הזמן לאשר את רשימת המועמדים. אני באופן אישי פניתי אליו ולעוזריו אינספור פעמים, וגם קיימתי מספר פגישות בנושא".

עודד רביבי

עודד רביבי. נגד המינוי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הוא המשיך: "גם המרא דאתרא הרב שלמה ריסקין נפגש איתו בנושא ושוחח עימו אינספור פעמים. גם עצומה של תושבי אפרת ובכללם רבים מאלו שדאגו שמתן כהנא יבחר לכנסת נשלחה, אך הכל ללא הועיל. שלשום קיבלתי הודעה ממנכ"ל המשרד לשירותי דת, שהודיע לי שבכוונתם למנות את הגברת שירה מירוויס כיו"ר המועצה הדתית".

מתן כהנא על המוקד

רביבי סיפר כי אחרי ההודעה הוא פנה למשרד והסביר את עמדתו: "אמש שלחתי מכתב למנכ"ל המשרד לשירותי דת ובו הבהרתי כי מבלי להיכנס לכישוריה של הגברת מירוויס, אני תמה כי במשך שנה שלמה לא מצאו זמן למנות את הבחירה הדמוקרטית של תושבי אפרת ובמקום זאת עסוקים במינויים פוליטיים רגע לפני נפילתה הצפויה של הממשלה. הבוקר במדיה החברתית ראיתי כמי ששמח על המהלך הינו חבר המועצה דובי שפלר אשר כידוע הינו חבר אותה מפלגת האם ממנה בא סגן השר".

"בעצם בכך הוא אומר שגם בעיניו אפשר להתעלם מהבחירה של תושבי אפרת, באמצעות חברי המועצה, בדבר זהות חברי המועצה הדתית. עצוב שנושא כה חשוב מתנהל בצורה כה לא מכבדת", סיים רביבי.