הרבנית שירה מירוויס מרילי מתייחסת להתנגדות למינויה: "עדיף ממונה זמני שיכול לפעול"

הרבנית שנבחרה לכהן כיו"ר המועצה הדתית באפרת מתייחסת להתנגדות ראש המועצה עודד רביבי ומסבירה, "הסכמתי לקחת את התפקיד מתוך חשיבה שעדיף ממונה זמני שיכול לפעול מאשר מועצה דתית לא מתפקדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/22 12:42 כא בסיון התשפב

הרבנית שירה מירוויס מרילי מתייחסת להתנגדות למינויה: "עדיף ממונה זמני שיכול לפעול"
הרבנית מירוויס מרילי. עוד מינוי של כהנא, צילום: חנה לאה חסון

בתקופה האחרונה מוביל סגן שר הדתות מתן כהנא בליץ' מינויים למועצות הדתיות ברחבי הארץ, אך לא כולם עוברים בשקט. ביום שישי האחרון התבשרה המועצה המקומית אפרת כי ראש המועצה הדתית הנבחרת היא הרבנית שירה מירוויס מרילי. ראש המועצה עודד רביבי אומר כי מדובר במינוי פוליטי נגד רצונם של התושבים.

הרבנית שירה מירוויס מרילי התייחסה להתנגדות ובפוסט שהעלתה לחשבון הפייסבוק שלה הסבירה כי בשנתיים האחרונות לא היה יושב ראש, דבר שהקשה על תפקוד המועצה הדתית. בדבריה, ציינה הרבנית כי לאחר שהתבקשה על ידי המשרד לשירותי דת להיכנס לתפקיד, הובהר לה כי זה לא יהיה על חשבון בוב לאנג, ראש המועצה הדתית הקודם של אפרת. 

עדיף ממונה זמני מאשר מועצה לא מתפקדת

"הסכמתי לקחת את התפקיד מתוך חשיבה שעדיף ממונה זמני שיכול לפעול מאשר מועצה דתית לא מתפקדת. אני מתנדבת היום בחברה קדישא, כבלנית, וכמשגיחת כשרות ומבינה כמה חשובים שירותי הדת לכל אזרח".

אפרת

אפרת צילום: אלעד הומינר

עוד היא הוסיפה כי מן הראוי שראש המועצה הדתית יבחר בבחירות דמוקרטיות על ידי המועצה הדתית עצמה, וכי היא מבקשת "ומעודדת הן את משרד הדתות והן את המועצה באפרת להגיע להסכמות ולקדם את אישור ההרכב בהקדם האפשרי, על מנת שיהיה אפשר למנות יו"ר מועצה דתית קבוע בהקדם". 

מתן כהנא על המוקד

ראש המועצה עודד רביבי סיפר כי אחרי ההודעה על המינוי הוא פנה למשרד והסביר את עמדתו: "אמש שלחתי מכתב למנכ"ל המשרד לשירותי דת ובו הבהרתי כי מבלי להיכנס לכישוריה של הגברת מירוויס, אני תמה כי במשך שנה שלמה לא מצאו זמן למנות את הבחירה הדמוקרטית של תושבי אפרת ובמקום זאת עסוקים במינויים פוליטיים רגע לפני נפילתה הצפויה של הממשלה. הבוקר במדיה החברתית ראיתי כמי ששמח על המהלך הינו חבר המועצה דובי שפלר אשר כידוע הינו חבר אותה מפלגת האם ממנה בא סגן השר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן