הרבנית שירה מירוויס מרילי מונתה לראש המועצה הדתית באפרת

עוד מינוי של סגן שר הדתות כחלק מהחזון שלו לשילוב נשים בשירותי הדת: הרבנית שירה מירוויס מרילי מונתה לראש המועצה הדתית ביישוב האפרת, בו היא משמשת גם כרבנית קהילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/22 13:15 יח בסיון התשפב

הרבנית שירה מירוויס מרילי מונתה לראש המועצה הדתית באפרת
הרבנית מירוויס מרילי. עוד מינוי של כהנא, צילום: חנה לאה חסון

מינוי חדש של מתן כהנא: הרבנית שירה מירוויס מרילי מונתה לממונה על המועצה הדתית באפרת. מירוויס מרילי היא הרבנית של קהילת 'שירת התמר' באפרת והיא בוגרת התוכנית להוראת הלכה ומנהיגות קהילתית של המכון למנהיגות הלכתית מבית רשת אור תורה סטון.

החזון של כהנא

המינוי של מירוויס מרילי מגיע כחלק מהחזון של סגן שר הדתות כהנא לשילוב נשים בשירותי הדת בישראל. רק ברביעי האחרון מינה כהנא את איילת עזר למזכירה ראשית בבית הדין הרבני של טבריה וצפת, מינוי היסטורי וראשון מסוגו לנשים. גם מינויה של הרבנית מירוויס מרילי לרבנית קהילה אורתודוקסית ללא גבר לצידה היה צעד היסטורי מצד הקהילה.

לאחרונה הקהילה בראשותה עומדת הרבנית יצאה במיזם לבניית בית כנסת, ובין היתר היא כתבה בדף הפייסבוק שלה: "ב"ה כבר שנה שיש לי הזכות לשמש כרבנית קהילת 'שירת התמר'. השקענו מחשבה רבה במבנה בית הכנסת שאנחנו בונים, על מנת שהוא ישקף את ערכי הקהילה שלנו. המחיצה תוצב באמצע בית הכנסת כך שהגברים מצד אחד והנשים מצד שני; הבימה וארון הקודש יעמדו בקדמת בית הכנסת באופן שבו גם נשים וגם גברים יכולים לראות את ארון הקודש ולהגיע אל הבימה בקלות ובנחת מבלי לעבור דרך עזרת הגברים; חדר משחקים שישמש לתפילות ילדים וחדר הנקה כדי שגם אימהות יוכלו להגיע לתפילה בנחת".

דובי שפלר, חבר המועצה, בירך את מירוויס מרילי: "ברכות לשירה מירוויס מרילי לרגל בחירתה לתפקיד הממונה על המועצה הדתית אפרת! תודה לשר מתן כהנא. הזדמנות טובה גם להודות ליוסי דיין מקרית ארבע שנשא בעול היטב בשנה וחצי האחרונות וקידם פרויקטים ותקציבים".