הרב עמיחי אליהו נגד חרמות הרבנים: "הייתי מעביר לכהנא כוס מים וגם לוחץ לו יד"

יושב ראש ארגון רבני קהילות מתייחס למעשיהם של הרבנים עמיטל בראלי והרב אביעד גדות ומבהיר בפוסט בפייסבוק: "אני חושב שאנחנו צריכים ללמוד לתת ביקורת קשה בלי להחרים, זו הדרך שלמדתי בבית אבא וסבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/22 12:34 כב בסיון התשפב

הרב עמיחי אליהו נגד חרמות הרבנים: "הייתי מעביר לכהנא כוס מים וגם לוחץ לו יד"
הרב עמיחי אליהו, צילום: מדף הפייסבוק של עמיחי אליהו

אחד הגורמים המשמעותיים בממשלה המתפזרת שהלהיט את הרוחות היה מתן כהנא. שר הדתות, כעת הסגן, שאף לתיקון שירותי הדת על פי תפיסתו וקידם רפורמות שנויות במחלוקת. רבנים שונים בציונות הדתית החרימו את כהנא, ויותר מכך: הרב עמיטל בראלי סירב ללחוץ את ידו המושטת של כהנא, והרב אביעד גדות שיתף כי בניחום אבלים שביקר בו לא היה מסוגל להעביר לכהנא כוס מים.

להעביר או לא להעביר

אל מול הסחף הזה מתייצב הרב עמיחי אליהו. "השבוע בניחום אבלים אצל הרב אליהו זייני, פרסם הרב אביעד גדות שהוא לא היה מסוגל להעביר כוס מים למתן כהנא סגן שר הדתות וחבר פעיל בקואליציה. אני באופן אישי הייתי מעביר לכהנא את הכוס וגם לוחץ לו יד. זו הדרך שלמדתי בבית אבא וסבא".

מתן כהנא, בוחן אפשרויות

מתן כהנא. מעורר סערה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יושב ראש ארגון רבני קהילות המשיך: "אני חושב שאנחנו צריכים ללמוד לתת ביקורת קשה בלי להחרים. ובתוך זה אני לא יכול שלא לחוש בוז עמוק ורחמים לכל מי שמקבל את התהליכים של הממשלה הזו בשוויון נפש ומטיף לאחרים ברדידות עיתונאית על תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם".

לחיצת היד של הרב בראלי

כזכור, הרב עמיטל בראלי הוא מנכ"ל ארגון חותם ונכדו של הרב משה צבי נריה מייסד ישיבות בני עקיבא. בציוץ שנמחק הוא כתב: "מתן כהנא בא ללחוץ לי יד עכשיו וסירבתי. מצטער, מול מחריבי היהדות בנוכלות ורמיה, אין נימוסין והליכות". גם הרב אביעד גדות מחזיק בתפקיד ציבורי והוא מנהל ארגון תורת לחימה. אחרי המעשה הוא כתב: "בשבוע האחרון הלכתי לניחום אבלים בירושלים. נכנס מתן כהנא והתיישב לידי. העבירו לי כוס מים לתת לו. לא הייתי מסוגל".