רב הגיע לחתונה וגילה שהכלה לא יהודייה: "נתתי נשיקות ויצאתי מהאולם"

בפוסט ארוך על רפורמת הגיור של מתן כהנא, מספר יושב ראש ארגון רבני קהילות על חתונה בה היה אמור לברך אך גילה שהכלה התגיירה בגיור שאינו כשר: "זנות אידיאולוגית, הפקרה מוחלטת של הזהות היהודית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/22 18:37 כא בסיון התשפב

רב הגיע לחתונה וגילה שהכלה לא יהודייה: "נתתי נשיקות ויצאתי מהאולם"
צילום: shutterstock

אמנם נראה כי חוק הגיור של מתן כהנא לא יצליח לעבור בצל המשברים בממשלה, אך הרב עמיחי אליהו, בפוסט ארוך בפייסבוק, מסביר את הבעייתיות שבו. תחת הכותרת "ממשלה, בכוס מים", סיפר הרב עמיחי סיפור מפתיע שקרה לפני מספר חודשים בחתונה חגיגית במיוחד של חברים טובים שלו.

אם החתן התקשרה בבכי

"משהו הטריד אותי בחתונה הזו", פתח הרב, "זכרתי במעומעם שאם החתן התקשרה אלי לפני זמן מה ובכתה בדמעות שהכלה שהבן שלה מביא למשפחה - היא לא יהודייה. הבן שלה הכיר אותה במסגרת עבודה מזרח הרחוק, הוא הולך לגור שם בחו"ל והוא לא מוכן לשמוע על פרידה או על גיור. תעשה משהו היא ביקשה. שמישהו ידבר אתו".

הרב עמיחי אליהו

הרב עמיחי אליהו צילום: מדף הפייסבוק של עמיחי אליהו

הרב מספר כי כעבור כמה חודשים קיבל הזמנה לחתונה, ולדברי אם חתן הם מצאו רב שהצליח לשכנע את הכלה המיועדת לעבור גיור אורתודוקסי. "איפה שהוא בפנים, הייתה לי הרגשה שהגיור הזה, היה מהיר מידי. משהו בסדר הזמנים לא התיישב בתוכי, המרחק בין הדמעות והבכי של האמא לגיור ולחתונה היה נראה לי קצר. אבל ייחסתי את זה לעומס שלי".

זנות אידאולוגית

"כשהגעתי לחופה, ניגש אלי הרב המקדש. אני רוצה לשים את הדברים על השולחן הוא אמר. זה לא גיור בסגנון שאתה מאמין בו. במה אני מאמין, שאלתי אותו? נו אתה יודע, הוא ענה. הוא לא מאושר על פי החוק הקיים בינתיים במדינה ומכאן אתה מבין שגם החופה לא על פי הרבנות בישראל", שיתף הרב. אחרי הגילוי של הדברים, הרב לא רצה לתת יד לחתונה ויצא מהאולם: "נתתי נשיקות לבני המשפחה, הסברתי שאני ממהר למקום נוסף ויצאתי משם"

אחרי הסיפור בירר הרב עם אחד מבני המשפחה שסיפר לו על כך שדווקא הכלה רצתה להתגייר בגיור כשר, אך החתן רק ללכת על הגיור המקוצר: "במשרד המשכתי לברר עוד פרטים על הגיור המיוחד הזה. לסיכום - קורס תאוריה לנהיגה ברכב, יותר מורכב ממנו, הרבה יותר מורכב ממנו. זאת מבלי לזלזל בנערים בגיל ש17 שלומדים קשה ומתרגשים לקראת המבחן הזה. גיור שהוא לא פחות ותסלחו לי על המילה, מזנות אידיאולוגית, הפקרה מוחלטת של הזהות היהודית".