רב סירב להעביר כוס מים למתן כהנא: "לא הייתי מסוגל"

הרב אביעד גדות, מנהל ארגון תורת לחימה, סרב להעביר כוס מים לסגן השר לשירותי דת במהלך ניחום אבלים: "הוא ממליך מועצת השורא ומעלה הקרן החדשה לשלטון בהונאה היסטורית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/22 10:10 כ בסיון התשפב

רב סירב להעביר כוס מים למתן כהנא: "לא הייתי מסוגל"
כהנא לא קיבל מים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא, הוא דמות שנויה במחלוקת בקרב הציונות הדתית, זאת בשל הצעדים בהם הוא נוקט. מרפורמות בתחום הכשרות והגיור ועד לבחירת נשים לעמוד בראש מועצות דתיות מתוקף מינוי אישי שלו.

"מה דעתכם?", שאל מנהל ארגון תורת לחימה, הרב אביעד גדות בחשבון הטוויטר שלו: "בשבוע האחרון הלכתי לניחום אבלים בירושלים. נכנס מתן כהנא והתיישב לידי. העבירו לי כוס מים לתת לו. לא הייתי מסוגל. מתן הוא ממליך מועצת השורא ומעלה הקרן החדשה לשלטון בהונאה היסטורית. הנחתי את הכוס על השולחן". 

אחד מעוזריו של כהנא, אבינעם קוטשר, כתב בתגובה לדברים: "זה היה אצל הרב זיני? גם אני הייתי שם עם כהנא, קטע, לא שמנו לב, אתה עד כדי כך ללא נוכחות". גדות ענה: "משתדל להיות זנב לאריות, ולא זנב זחוח של הזנב של טיבי וקריב... למצבך (לפחות) כדאי דווקא שתשים לב".

הבוקר סיכם הרב גדות בציוץ נוסף: "שאלתי משהו על כוס מים לכהנא, ואני מקבל תגובות מכאלה שבעד לנשק את המגפיים של טיבי... מגוחכים".

"מול מחריבי היהדות בנוכלות ורמיה, אין נימוסין והליכות"

נציין כי לפני מספר שבועות מנכ"ל ארגון חותם, עמיטל בראלי, נכדו של הרב משה צבי נריה מייסד ישיבות בני עקיבא, סרב גם הוא ללחוץ את ידו של כהנא בוועידת מקור ראשון. "מתן כהנא בא ללחוץ לי יד עכשיו וסרבתי", כתב בראלי בחשבון הטוויטר שלו. "מצטער, מול מחריבי היהדות בנוכלות ורמיה, אין נימוסין והליכות". 

בהמשך מחק את הציוץ, וכתב: "עדין הנפש השר כהנא כינה את הרבנים צבועים ומחרחרי ריב, והבוקר הוא תוקף אותי על הסגנון, ולא על מהות. הוא בחר להקשיב למועצת השורא ולהשתלח ברבנים, להביא להרס חזון המדינה היהודית, לפלג את העם עם רפורמות ורפורמים, לצחקק עם קריב ויוליה ולהשמיץ מסורתיים וחרדים. אני בחרתי להיות בצד השני".