עדות פילבר מזווית אחרת: הסיפור של האח ורעייתו שנהרגה לפני 23 שנים

בשנת 1999 נהרגה אורית פילבר בתאונת דרכים, ועמיחי בעלה נותר עם שלושת ילדיהם לבד. מי שתמך בו באותם ימים היה אחיו, שלמה, שבאוגוסט 2017 הפך לעד מדינה | משפט נתניהו: עמיחי הגיע לתמוך באחיו שלמה בכל אחד מ-27 ימי העדות, והסביר: "מי היה איתי כל הזמן הזה?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/06/22 09:50 יז בסיון התשפב

עדות פילבר מזווית אחרת: הסיפור של האח ורעייתו שנהרגה לפני 23 שנים
שלמה פילבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משפט נתניהו בתיקי האלפים, זימן לבית המשפט מספר עדים מעניינים. אחד מהם הוא שלמה פילבר שלאחר שנעצר במסגרת חקירת "תיק 4000" הושעה מתפקידו במשרד התקשורת באוגוסט 2017 ובהמשך חתם על הסכם עד מדינה. מדי 27 ימי העדות שלו, הגיע לאולם בית המשפט והתיישב בספסל העץ האחורי אחיו של שלמה - עמיחי פילבר.

את הסיפור של עמיחי הביא אמש (ד') העיתונאי נטעאל בנדל. עמיחי השתלב בחברת העיתונאים והפך באופן בלתי רשמי לאחראי מיזוג האוויר באולם בית המשפט. באחד הדיונים ניגש אליו בנדל, ואמר לו: "זה אחיך, אני מבין, אבל בחייאת, אתה שורף פה ימי עבודה, יום אחר יום מ-8 בבוקר עד 16 בצהרים".

"אתה חושב שיכולתי להמשיך בחיים האלה בכוחות עצמי?"

"אז אני אספר לך" השיב פילבר האח לבנדל, "לפני 23 שנה נסעתי עם אשתי מבית אל לירושלים. היינו אז בשנות ה-20 לחיינו בסה"כ. זוג צעיר עם שלושה ילדים, אחת מהם בעלת צרכים מיוחדים. בעודנו נוסעים הגיח מולנו רכב פלסטיני והתנגש בנו. אני נפצעתי קשה. אשתי נהרגה וגם טרמפיסטית שהייתה איתנו נהרגה, גם היא נשואה עם ילדים".

עמיחי המשיך בסיפורו המרגש: "אתה מבין, אני בן 28, איבדתי את אשתי, נשארתי עם שלושה ילדים שאחת מהם בעלת צרכים מיוחדים. אתה חושב שיכולתי להמשיך בחיים האלה בכוחות עצמי? מי היה איתי כל הזמן הזה?".

עמיחי פילבר

עמיחי פילבר | צילום: Miriam Alster/FLASH90

בנדל חשף עוד סיפור מעניין: הנהג שהרג את אשתו של פילבר הוברח על ידי פלשתינים לרמאללה. מח"ט בנימין באותה עת עשה מעשה לא רגיל כשפתח במבצע צבאי לאיתור הנהג במסגרתו עצר גם את האחים שלו. המח"ט הוא לא אחר מאשר גל הירש, שכמה חודשים קודם לכן נפצע קשה מאוד כקצין אג"מ של אוגדת יהודה ושומרון, לאחר שמחבלים זרקו מגשר ביר זית סלע גדול על הרכב בו נסע.

אורית נהרגה לפני 23 שנים - השבוע חל יום פטירתה

השבוע ביום שלישי חל יום פטירתה של אורית פילבר ז"ל, עליה כתב עמיחי בחשבון הפייסבוק שלו: "23 שנים עברו, כמעט כמספר השנים שחיית פה איתנו בעולם. הילדים כבר הגיעו לגילך, וגם אלו שהצטרפו אחרי הולכים וגדלים, ועם כל זה מסתבר שכוחו של הזמן להשכיח ולרפא הוא מוגבל".

בסיום הפוסט הארוך והמרגש, כתב עמיחי פילבר: "אני בחרתי בדרך החיים, והחיים האירו לי פנים, זכיתי בזהר וביחד הפכנו את ה"חורבה" לבית, בנינו לנו משכן, מלאנו אותו בילדים נוספים, ויצרנו משפחה שמחה גדולה אוהבת ומאוחדת, ובתוך כל הטוב הזה את ממשיכה לחיות אתנו, ומקבלת את המקום המכובד שלך כמי שיש לה מניות יסוד".

"יש בחיים האלו פרדוקס, סוג של "דלתות מסתובבות", אי אפשר שלא לחשוב איך היו נראים החיים אם עדיין היית פה, ואי אפשר לחשוב על החיים בלי כל מה שיש מאז שהלכת, והפרדוקס הזה הוא נדבך נוסף במורכבות החיים שכולנו חווים. תודה לך על מי שהיית, ותודה לך על מה שאני בזכותך, אנחנו נמשיך לשמור על מה שהשארת לנו כאן, ואת תשמרי עלינו מלמעלה".