משפט נתניהו | היועמ"שית מתייחסת להחלטת השופטים: לא נערער

גלי בהרב מיארה מתייחסת לראשונה למשפט נתניהו ולהחלטת השופטים שלא לקבל את בקשת התביעה: "ההחלטה אינה מאפשרת לתקן את כתב האישום, אך ציינה כי לאחר הצגת כל הראיות בתיק קיימת אפשרות כי בית המשפט ירשיע נאשם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 20:22 א בסיון התשפב

משפט נתניהו | היועמ"שית מתייחסת להחלטת השופטים: לא נערער
גלי בהרב מיארה, צילום: נתן ווייל, לע"מ

ההתפתחויות במשפט נתניהו: בהודעה מטעם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, היא מתייחסת לראשונה למשפט נתניהו. הערב (ג') בהרב מיארה ופרקליט המדינה נפגשו עם צוות התביעה בתיקי האלפים ושמעו עדכון על ההחלטה האחרונה של בית המשפט בבקשות לתקן את כתב האישום.

בהודעה מטעם משרד המשפטים נמסר כי "אין בדעת המדינה להשיג על ההחלטה". בהמשך התייחסה ההודעה לתיק 1000, ונכתב כי "ההחלטה מאפשרת לתקן את כתב האישום בדרך של הוספת עדי תביעה בעקבות מידע חדש שהתקבל".

נפעיל את סעיף 184

בנוגע לתיק 4000, נכתב: "לעניין מועד קיומה של פגישת ההנחיות, ההחלטה אינה מאפשרת לתקן את כתב האישום, אך ציינה כי לאחר הצגת כל הראיות בתיק קיימת אפשרות כי בית המשפט ירשיע נאשם על יסוד עובדה שלא נזכרה בכתב האישום, לפי סעיף 184 לחוק סדר הדין הפלילי. התובעת הודיעה באולם הדיונים, כי בכוונתה לשקול לפעול בהתאם לסעיף 184 כאמור. זאת, על מנת שההגנה תוכל לכלכל את צעדיה. מקרה הדברים יישקלו על ידי בית המשפט בהמשך לאחר סיום שמיעת הראיות בתיק".

כזכור, הבוקר דחו השופטים את בקשת הפרקליטות לשנות את כתב האישום בנוגע למועד פגישת ההנחיה. מוקדם יותר היום הבהיר דוברו של בנימין נתניהו כי עסקת טיעון אינה על הפרק.