מכה לפרקליטות: נדחתה הבקשה לתקן את כתב האישום נגד נתניהו

דרמה נוספת במשפט נתניהו: אחרי שהתאריך של פגישת ההנחיה בין נתניהו לפילבר התברר כלא נכון, בית המשפט מסרב לבקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום נגד נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 08:41 א בסיון התשפב

מכה לפרקליטות: נדחתה הבקשה לתקן את כתב האישום נגד נתניהו
נתניהו עם פרקליטיו, ארכיון, צילום: Amit Shabi/POOL

מכה משמעותית לתביעה במשפט נתניהו: אחרי שעורכי הדין של יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו הוכיחו כי פגישת ההנחיה עליה נשען תיק השוחד לא התקיימה במועד בו נטען בכתב האישום, ביקשו בתביעה לתקן את כתב האישום אך ספגו מפלה כואבת.

מכה לתביעה - בשורה משמחת לנתניהו

בדברי ההסבר להחלתה נגד התביעה כתבו השופטים: ״יש בתיקון המבוקש לגרום לפגיעה מהותית וקונקרטית בזכותם וביכולתם לנהל את הגנתם, לאחר שחשפו את קו הגנתם הכללי בהתייחס לאישום השוחד, ובאופן קונקרטי לקיומה של "פגישת ההנחיה", אשר גובש בהתבסס על מלאכה משמעותית של איסוף וניתוח ראייתי בתהליך מורכב ומרובה פריטים, בזיקה קפדנית לכתב-האישום. גרסתו של פילבר, בעניין מועד קיומה הנטען של הפגישה, הייתה ידועה למאשימה זמן רב. גם הראיות שהוצגו לעד, המעמידות, לכאורה, סימני שאלה ביחס לגרסה זו, היו ידועות למאשימה.  שיהוי זה נוטה להעצים את הפגיעה הפוטנציאלית ביכולתם הסבירה של הנאשמים להתגונן בהליך משפטי ראוי והוגן".

בקשה לתקן את כתב האישום

נזכיר כי לפני שבועיים בעקבות החקירה הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר התביעה הגישה לבית המשפט המחוזי בקשה לתיקון כתב האישום בנוגע לתאריך של פגישת ההנחיה על בסיסה נטען כי פילבר פעל במצוות נתניהו.

בסעיף 64 לכתב האישום נכתב: "במועד לא ידוע, זמן קצר מאוד לאחר אישור מינויו של פילבר, ובמסגרת יחסי ה'תן וקח' שהתקיימו בין הנאשמים נתניהו ובני הזוג אלוביץ', זימן הנאשם נתניהו את פילבר לפגישה בלשכתו. בפגישה זאת, מסר הנאשם נתניהו לפילבר שהנאשם אלוביץ' התלונן בפניו על אופן טיפולו של משרד התקשורת בנוגע לעסקיו, והנחה את פילבר לפעול במסגרת תפקידו כמנכ"ל המשרד באופן שייטיב עם הנאשם אלוביץ'".

התביעה מבקשת כעת לתקן את הרישא של הסעיף, כך שייכתב בו כי "במועד לא ידוע, לאחר שהחליט הנאשם נתניהו על מינויו של פילבר, כאמור בסעיף 62, ובמסגרת יחסי ה'תן וקח'...", ויתר חלקיו של סעיף זה יוותרו על כנם. על פי הבקשה, תיקון זה נדרש נוכח בחינה כוללת של המסד הראייתי ביחס למועד בו התקיימה פגישת ההנחיה ובהמשך לעדותו של העד פילבר מיום 11.5.2022, ומבקשת לקבל הבקשה מטעמים של הגעה לחקר האמת.