בכיר דעאש שהתמחה בהכנת פצצות נעצר בסוריה

קואליציית הכוחות בהובלת ארצות הברית לכדה את אחד המנהיגים הבכירים של דאעש במבצע בסוריה | אירוע זה מגיע אחרי שרק לפני שבועיים פעיל דעאש ניסה להתנקש בנשיא לשעבר ג'ורג' בוש בארצות הברית

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 16/06/22 07:25 יז בסיון התשפב

בכיר דעאש שהתמחה בהכנת פצצות נעצר בסוריה
ארכיון דעאש, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

הקואליציה נגד דעאש בהובלת ארצות הברית עצרה הלילה (בין רביעי לחמישי) מנהיג בכיר של ארגון המדינה האסלאמית במהלך מבצע בסוריה. בהודעה על הפעולה נכתב: "הבכיר שנעצר " - ובכך הפך לאחד הבכירים בו".

הקואליציה נגד דעאש הבהירה בהודעתה על האירוע, כי המבצע תוכנן כך שלא ייפגעו אזרחים חפים מפשע והנזק ההיקפי יהיה מצומצם. בהודעה לא פורט באיזה חלק במדינת סוריה התקיימה הפעולה. בנוסף נכתב כי "המשימה תוכננה בקפדנות כך שתגרום כמה שפחות נזק משני, ובמיוחד שלא תסכן לאזרחים. כוחות הקואליציה ימשיכו לצוד כל שריד של ארגון דעאש היכן שהם יתחבאו כדי להבטיח את תבוסת ארגון הטרור". 

רב סרן יוסף חמוד, דובר של כוח הצבא הסוריה הנתמך בידי טורקיה אמר כי מסוקים אמריקניים מסוג צ'ינוק ובלקהוק היו מעורבים בפעולה, אך הסביר כי לא ניתן לדעת איזה חלק לקחו בה. "זו הפעם הראשונה שמסוק אמריקני פועל באזורים שבשליטת הצבא הסורי", הסביר.

פעיל דאע"ש תכנן התנקשות בנשיא ארצות הברית לשעבר

נזכיר כי בחודש שעבר פרסמנו כי ה-FBI חשף פעיל טרור הקשור לדעא"ש, שתכנן להתנקש בחייו של הנשיא האמריקאי לשעבר ג'ורג' וו. בוש. בפורבס צויין כי בחודש נובמבר האחרון הפעיל אף הגיע לדאלאס, טקסס, בה מתגורר בוש, במטרה לתעד את סביבת ביתו של הנשיא לשעבר.

שמו של החשוד לא הותר לפרסום, אך על פי צו של הבולשת הפדרלית בארצות הברית שהוגש ב-23 במרץ ונחשף השבוע, הוא ניסה לגייס פעילי דעא"ש נוספים, ואף תכנן להבריח אותם לשטח המדינה דרך הגבול המקסיקני