דיווח אמריקאי: פעיל דאע"ש תכנן התנקשות בנשיא ארצות הברית לשעבר

ה-FBI חשף פעיל דעא"ש שניסה להתנקש בחייו של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש בן ה-75, ואף תיעד את ביתו שבדאלאס. על פי החקירה, הפעיל נימק את פעולתו בהוראתו של הנשיא האמריקאי לפלוש לעיראק שהביאה להרג תושבים רבים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/05/22 21:51 כג באייר התשפב

דיווח אמריקאי: פעיל דאע"ש תכנן התנקשות בנשיא ארצות הברית לשעבר
ג'ורג' בוש הבן, , צילום: שאטרסטוק

האם תא דעא"ש בארצות הברית תכנן להתנקש בנשיא ארצות הברית לשעבר? לפי דיווח שמתפרסם הערב (ג') ב"פורבס", ה-FBI חשף לאחרונה פעיל טרור הקשור לדעא"ש, שתכנן להתנקש בחייו של הנשיא האמריקאי לשעבר ג'ורג' וו. בוש.

בפורבס צויין כי בחודש נובמבר האחרון הפעיל אף הגיע לדאלאס, טקסס, בה מתגורר בוש, במטרה לתעד את סביבת ביתו של הנשיא לשעבר. שמו של החשוד לא הותר לפרסום, אך על פי צו של הבולשת הפדרלית בארצות הברית שהוגש ב-23 במרץ ונחשף השבוע, הוא ניסה לגייס פעילי דעא"ש נוספים, ואף תכנן להבריח אותם לשטח המדינה דרך הגבול המקסיקני.

לפי הדיווח, ה-FBI חשף את תוכנית ההתנקשות באמצעות שני סוכנים שיצרו קשר עם החשוד והציעו לו מסמכי הגירה מזויפים, ומעקב אחר חשבון הוואטסאפ של פעיל הטרור שהתגורר בקולומבוס, אוהיו שאף הסכים לשלם אלפי דולרים בעבור הברחת בני משפחתו לתוך המדינה. על פי החקירה, הנימוק של פעיל הטרור לתכנון ההתנקשות בבוש בן ה-75 הוא אחריותו להרג עיראקים רבים ולפירוק המדינה לאחר שהצבא האמריקאי פלש למדינה ב-2003, בהוראת בוש.