אזהרת המסע לאיסטנבול עלתה לרמה הגבוהה ביותר: "צאו בהקדם האפשרי"

אחרי המידע המודיעיני על חוליות טרור איראניות שפרוסות בטורקיה, המטה לביטחון לאומי העלה את רמת אזהרת המסע לעיר הגדולה לרמה 4: "עליית מדרגה בכוונות האיראניות לפגוע בישראלים" | אין בעיה לקונקשן באיסטנבול

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/06/22 17:29 יד בסיון התשפב

אזהרת המסע לאיסטנבול עלתה לרמה הגבוהה ביותר: "צאו בהקדם האפשרי"
מסגד איה סופיה באיסטנבול, "צאו מהעיר בהקדם האפשרי", צילום: שאטרסטוק

האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי הודיע הערב (ב') על העלאת רמת אזהרת המסע לאיסטנבול לרמה 4 - הרמה הגבוהה ביותר, זאת בעקבות התמשכות האיום ונוכח עליית מדרגה בכוונות האיראניות לפגוע בישראלים בטורקיה ובדגש על העיר הגדולה.

לפני שבועיים חודדה לציבור אזהרת המסע לנסיעה לטורקיה, בעקבות החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם, בדגש על מדינה זו. כעת, עם התגברות המידע המודיעיני, המטה לביטחון לאומי מעלה את אזהרת המסע על איסטנבול לרמתה הגבוהה ביותר, רמה 4.

המל"ל קורא לישראלים השוהים באיסטנבול לצאת בהקדם האפשרי מהעיר ולאלה המתכננים לצאת לטורקיה הוא מציע להימנע מהגעה עד להודעה חדשה. יש לציין כי על שאר אזורי טורקיה קיימת אזהרת מסע ברמה 3 "בינונית", ולפיכך המטה לביטחון לאומי ממליץ לישראלים להימנע גם מנסיעות שאינן חיוניות לשאר חלקי המדינה.

למרות זאת, אין מניעה לבצע טיסות עם נחיתת "קונקשן" באיסטנבול, כל עוד אין במסגרתן יציאה משדה התעופה.

"אין חופשה ששווה את החיים שלכם"

שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום (ב') לעלייה בהיקף האיומים כלפי ישראלים בטורקיה ואמר: "בעקבות אירועי השבועות האחרונים בטורקיה ואחרי סדרה של ניסיונות לפיגועי טרור איראניים כלפי ישראלים שיצאו לנופש באיסטנבול, אנחנו קוראים לישראלים אל תטוסו לאיסטנבול ואם אין לכם צורך חיוני אל תטוסו לטורקיה. אם אתם כבר באיסטנבול, תחזרו לישראל בהקדם האפשרי",
 
שר החוץ אמר כי ארגוני הביטחון הישראלים, משרד החוץ, משרד ראש הממשלה, כולם שותפים בשבועות האחרונים למאמץ הצלת חיי ישראלים. "חלק מהם חזרו לארץ ומסתובבים בינינו בלי לדעת שחייהם ניצלו. אירועי הטרור האלה הם כלפי ישראלים שנסעו לחופש. הם בוחרים באופן מכוון אזרחים ישראלים כדי לחטוף אותם או לרצוח אותם. זה יכול ליפול על כל אחד. זו סכנה אמיתית ומיידית".
 
"אם תכננתם טיסה לאיסטנבול – תבטלו. אין חופשה ששווה את החיים שלכם, ואת החיים של היקרים לכם. תקשיבו להנחיות שאנחנו מוציאים, אנחנו מעדכנים את ההנחיות כל הזמן בהתאם להערכת המצב", סיכם לפיד.