איסטנבול: המוסד סיכל ניסיון התנקשות איראני בעובד הקונסוליה הישראלית

המוסד סיכל לאחרונה ניסיון התנקשות של כוח קודס של משמרות המהפכה באחד מעובדי הקונסוליה הישראלית באיסטנבול. לפי גורמים דיפלומטיים, המתנקש תכנן לרצוח גם גנרל אמריקאי בגרמניה ועיתונאי בצרפת | נחשפה הקלטה של החשוד מודה בכוונותיו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/04/22 20:43 כט בניסן התשפב

איסטנבול: המוסד סיכל ניסיון התנקשות איראני בעובד הקונסוליה הישראלית
צילום: Miriam Alster/Flash90

 

המוסד סיכל לאחרונה ניסיון התנקשות של כוח קודס של משמרות המהפכה באחד מעובדי הקונסוליה הישראלית באיסטנבול. לפי גורמים דיפלומטיים, המתנקש תכנן לרצוח גם גנרל אמריקאי בגרמניה ועיתונאי בצרפת. כל דווח באתר "איראן אינטרנשיונל".

החשוד, איש כוח קודס בשם מנצור רסולי, שהינו אזרח איראני, נעצר בחודשים האחרונים בתוך איראן על ידי המוסד שחקר אותו, ושחרר אותו בעקבות המידע היקר שמסר.

גורמים דיפלומטיים אמרו כי הוא תכנן לרצוח גם גנרל אמריקני בכיר בגרמניה ועיתונאי בצרפת, ובהקלטה שנחשפה הוא הודה גם בכך: "אמרו לי על שלושה אנשים. אחד ישראלי בשגרירות באיסטנבול, אחד נוסף גנרל אמריקני בגרמניה, והאחר עיתונאי בצרפת. 'אנחנו נחסל את שלושת אלה עבור הרפובליקה האיסלאמית'. התעקשו שבוודאות שזה ייצא לפועל. לגבי הצרפתי, גם עכשיו הם רוצים שהחיסול שלו יבוצע, ממש עכשיו".

בהקלטה נשמע רסולי מביע צער על תכנון ההתנקשות: "עשיתי טעות. החל מרגע זה והלאה לא אנקוט בשום צעד בעניין זה. אני נשבע בחיי אמי, בחיי בתי, בחיי המשפחה שלי. זו הייתה טעות מצדי, לא אחזור על הטעות הזאת לעולם בעזרת האל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן