נוסעים לטורקיה? שימו לב לאזהרת המסע המחודשת

המל"ל ומערכת הביטחון מחדדים היום את אזהרת המסע לטורקיה ומבקשים להבהיר כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו. ההמלצה הרשמית לאזרחים ישראלים מצד המל"ל היא להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לתורכיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/22 12:05 כט באייר התשפב

נוסעים לטורקיה? שימו לב לאזהרת המסע המחודשת
מחוז אנטליה בחוף הדרומי של טורקיה, צילום: shutterstock

מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם.

בתוך כך, המל"ל ומערכת הביטחון מחדדים היום (ב') את אזהרת המסע לטורקיה ומבקשים להבהיר כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו. זאת, לאור הערכה כי בכוונת האיראנים לפגוע בישראלים בזירה. על רקע הפרסומים השונים, לאחרונה בוצעו ניסיונות פגיעה באנשי עסקים בזירה ובעובדי הקונסוליה הישראלית.

על פי גורמים במערכת הביטחון, מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית. כמו כן, חלה עליה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן. לפיכך, על אזרחים ישראלים לשמור על עירנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו.

ההמלצה הרשמית לאזרחים ישראלים מצד המל"ל היא להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לתורכיה וככלל לנהוג בצעדי זהירות מחמירים באם מחויבים להגיע למדינה.

צעדי הזהירות הנדרשים:

  • הימנעות מיצירת קשר עם זרים וגילוי חשדנות כלפי הצעות ופניות מצד גורמים בלתי מוכרים. זאת לרבות נותני שירותים מקומיים.
  • הימנעות ממסירת פרטים אישיים, פרטי נסיעה ומסירת מיקום מדויק בזמן אמת או מבעוד מועד.
  • הצטיידות מראש במספרי הטלפון של שירותי החירום ביעד בו מבקרים (כוחות ביטחון/רפואה) והנציגות הישראלית.
  • הימנעות משיתוף גורמים זרים בשירות עבר מערכת הביטחון, לרבות שירות צבאי.
  • הימנעות מהחצנת הזהות הישראלית, בבתי מלון, אטרקציות, מסעדות ואזורים ציבוריים.

חידוד אזהרת מסע הינה מהלך חריג של המטה לביטחון לאומי וגורמים במערכת הביטחון מוסרים שמדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה התורכית. כמו כן, אותם גורמים מדגישים היום כי חלה עליה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן ועל אזרחים ישראלים להיות עירניים ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו.

ברקע, יוזכר כי לפני מספר ימים פורסמו ניסיונות איראניים למשיכת ישראלים לחו"ל לשם פגיעה בהם או חטיפתם.